PDA

Se hel versjon : noen spørsmål om barnemat

July
17-03-2002, 16:42
Endelig har min hjemmelagde mat falt i smak. Hun har nektet og spise maten min hun, kun middagsglass fra butikken som har falt i smak her. Men igår prøvde jeg meg på en hjemmelaget pastarett og det falt i smak det. Storebror likte kun min mat han og ikke kjøpeglass, så jeg var ikke helt forberedt på at hun ikke ville spise hjemmelaget. Men jeg tok det helt med ro, kjøpte glass og tenkte at jeg prøver senere. Og nå gikk det jammen meg. Tror det var for liten smak på det jeg lagde først jeg.

Så nå lurer jeg litt på noe. Vil gjøre det litt annerledes enn jeg gjorde med storebror. Da kokte jeg mange prosjoner og frøs ned. Nå vil jeg heller lage utifra det vi spiser til middag.

1) Kan jeg bruke vanlig melk i maten? Tenkte da på sauser og slikt.

2)Jeg bruker slike ferdige kjøttkaker fra frys, kan hun få en disse? Tenkte da på saltet. Jeg skal lage brun saus selv uten salt da.
Jeg var veldig bevisst på og ikke bruke salt i maten med storebror, tror nesten jeg var litt for ekstrem jeg. Hva gjør dere?

3)Det var noe mer jeg lurte på, men kommer ikke på det nå jeg :gal: hm, får komme tilbake på det senere.

Philomène
20-03-2002, 17:00
Jeg tror at naar hun er saa "gammel" kan du baade bruke melk og salt, men forsiktig saaklart. Det gjör i hvert fall man i Frankrike. Ellers anbefaler jeg heften "Mat for spedbarn" som svarer disse spörsmaalene m.m. den faar du fra helsestasjon eller fra www.sef.no - gratis! :kidoki: