PDA

Se hel versjon : Nedfrysing av barnemat..

Selini
18-03-2002, 07:52
Hvordan gjør man det..

Hva kan man fryse ned?

Hvor lenge er det holdbart?

Skal begynne å lage middag til CR nå.. OA var på besøk og da fikk han smake og det var sååå godt..

Men så lurer jeg liksom på hordan jeg kan fryse ned,hva jeg skal ha det i.. osv.. for det er vel best å lage masse på en gang??
Vi har ikke micro da.. så her må det varmes i kjele...

Eirill
18-03-2002, 09:25
Jeg lager alltid store porsjoner når jeg først er i gang, og det fryser jeg i fryseposer.

Lykke til! Hjemmelaget er veldig populært her i huset. :nam:

Mondeo
18-03-2002, 12:22
Sondre får bare hjemmelaga middag han,så vi har alltid et lite lager i fryseboksen:) Vi pleier å mose poteter i foodprocessoren(sammen med litt potetvann),så hiver vi oppi fisk eller kjøtt(fiskeboller,fiskekaker,kokt torsk,kjøttkaker,biff eller hva det måtte være) og moser det også. Grønnsakene(pleier å kjøpe sånne poser med grønnsaksblanding) moser vi med stavmikseren,så det blr litt klumpete,ikke bare grøt;) .Så blander vi alt sammen og heller det på små glass(har et lager av sånn derre nestle-glass vi har fått).Fryseposer går også bra.Tar jeg ikke helt feil så er maten holdbar i inntil 3mnd i fryseren,men vi lager ikke så mye om gangen at det varer sååå lenge.Det lønner seg å ha litt forskjellige middager på lur,så han ikke får det samme hver dag.
Dessert lager vi forresten også selv.Skreller eple og pære og moser det sammen i foodprocessoren.Har iblant litt banan også i.Heller det på glass og så i fryseren med det.Ikke noe sukker og tilsetningsstoffer,bare rene varer.og så er det sååå kjempegodt!
Middagsfavoritten til Sondre er forøvrig poteter,fiskeboller og broccoli.Det går ned på høykant:nam: