Se hel versjon : Tran
Hei,
Vi skal begynne å gi gutten vår på snart 6 uker tran. Når på døgnet har dere gitt tran til deres babyer, blir det minst griseri å gi det om kvelden eller om morningen ? Hva har dere gjort ? Og hvordan er det lettest å få i babyen tran, med skje eller "sprøyte" ? Trenger tips fra noen erfarne :)
Klem fra Lotus og Amund (f. 06.02.02) :baby:
Hildemor
18-03-2002, 12:40
Hei,
Vi gir (når vi husker på det) tran på kvelden, like før Tobias skal bade. Han bader som regel etter et av måltidene og jeg synes det er veldig ok å kombinere tran og bad i tilfelle han skulle gulpe. Tran setter som kjent merker på klærne som ikke går bort i vask. Han har som regel ett måltid til før han legger seg for natten men da har det som regel gått så lang tid at tranet er "fordøyd".
Vi har kun prøvd å gi han med skje og det fungerer veldig bra. Og han smatter det i seg :nam: synes det er kjempegodt mens jeg ikke engang orker lukten av tran...
Hei !
Hvis du vil slippe tranlukten:gal: , anbefaler jeg D-vitamin-dråper på det varmeste !!! Lukter ingenting:p
Får kjøpt dem på super`n og på apoteket.
Lukt-fri hilsen fra Scilla & Bebis (okt. `01)
Vi begynnte med og gi tran med enganssprøyte, ingen bestemt tidspungt på dagen. Gav det santidig som Simon fikk pupp jeg da, lura det i han. Dersom han fikk det uten melk ble det skriking.
Men så prøvde jeg etterhvert meg skje og det gikk kjempefint :)
Så mitt råd er og gi litt de første gangene og øk mengden tran gradvis.Prøv deg frem, og ikke gi opp med en gang. Anbefaler tran jeg da, pga at det inneholder fettstoffer som er gunstig for og utvikle hjernen.
Lykke til.
Tidl. bruker
18-03-2002, 14:12
Vi gir også tran på kvelden før vi bader henne.
Bruker skje. Brukte først sprøyte, men det ble for mye søl.
Tidligere bruker
25-03-2002, 00:12
Jeg gir til middag på en skje. Går helt fint!
Rynker litt på nesen, men det går ned :D
Helsesøster sa at om han gulper, er det lurt å gi når eller før han skal bade. Så ikke det søles rundt med det!
Gir tran med skje på morgenen i forbindelse med morgenstellet. Det går veldig fint!
:klem:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.