PDA

Se hel versjon : Trenger svar!

mmbab
19-03-2002, 16:34
Hei alle kloke doke!:mervink:

Eg begynte med graut til mini-mmbab når ho var 4 mnd. Vi auka etterkvart, og no (litt over 6 mnd) er ho oppi 1,5 dl kvar kveld. I tillegg begynte vi med middagsglas for 2 veker sidan. Ho begynte med eit par teskeiar, og no er vi oppi 2/3 glas + litt dessert.Amminga har eg redusert til kun morgon og kveld + evt natt.

Dette får min baby:

morgon ca kl 8.30: pupp
lunsj ca kl 12: litt over 200 ml erstattning
middag ca kl 15-15.30: 2/3 middagsglas + litt dessert + vatn
kvelds kl 18.30: 1,5 dl graut + vatn
rett før legging kl 20: pupp

ER DETTE NOK????????????Lurer eg!!!!!!!! Kan nokon fortelle meg kva DIN baby får????

Philomène
19-03-2002, 17:03
Det höres mye (les: nok) ut til meg!

Uansett, her er hva LuMa (6mnd om 10 dager!), som var 2,8kg da de ble födt -og jobber for aa ta igjen kurven sin- faar:

frokost (kl.8-9): pupp og 1dl gröt (hver)
lunsj: pupp og grönnsaker (ikke saa mye - kanskje 1/2dl hver) og evt. dessert (frukt mos)
kl.15-16/ pupp og gröt (1,25dl hver for tiden...)
evt. snaks: fruktmos/pupp
kvelds: pupp og erstatning (ikke saa mye)

natt pupp kl.5

Men jeg öker gradvis mengden gröt og grönnsaker. Dessuten blir det snart ordentlig middag da, med kjött/fisk oppi.... :nam:

Shady
24-03-2002, 14:59
Jepp, dette skulle være nok. Du merker også på vekta om det han får er nok. Hvis han følger kurven sin på vekta, så får han nok mat.

Ramgad
24-03-2002, 15:35
Med tanke på hva Førstedamen spiser (et halvt år eldre enn mini-mmab er hun også) er det ingen grunn til bekymring! Her ser matkartet slik ut:

07 - morgenpupp
10 - en yoghurtmengde med ett eller annet (evt rett og slett yoghurt)
14 - middagsporsjon tilsvarende 1/2-2/3 middagsglass (evt grøt)
18 - spiser middag sammen med oss, varierer fra normal til stor porsjon
02 - nattpupp

Grøt måtte vi avskaffe da Førstedamen ble matlei for litt over en måneds tid siden. Hun digger å spise det samme som oss, og her er det sen middag. Klaffer det!

Sjekk vekta på neste kontroll, men jeg mener ikke du har noe å frykte!

Tidligere bruker
26-03-2002, 23:25
Synes dette høres helt greit ut, jeg!
Så lenge hun er fornøyd, så er alt bra :)