PDA

Se hel versjon : D-vitamin dråper

animy
25-11-2001, 01:31
Heisann :)

Er det mange her som bruker D-vitamindråper i stedet for tran? Magnus er nå 6 uker og vi har enda ikke fått somlet oss til å starte med den anbefalte tranen. Unner slettes ikke Magnus å spise den fæle tranen....husker den ble prakket på meg når jeg var liten (ehh....var litt eldre enn Magnus er nå da...:D ) og det var absolutt det værste jeg visste. Kjenner nesten smaken enda når jeg tenker på det. Blæhhh:grrr:

Så derfor: Er disse vitamindråpene dugandes?

Husker jeg gikk over til SanaSol etter at jeg sluttet med tran, og den smakte jo godt. Kan det være et alternativ kanskje? Tips mottas med takk, bare lille Magnus'en min slipper den ekle tranen.

Nattlig hilsen

Animy (nesten :sover: ) og Magnus:sover:

Skine
25-11-2001, 01:53
Vi bruker D-vitamin her i huset. Har hørt at det er like bra som tran! Tenkte jeg skulle gå over til tran når Emil begynner med fast føde, (han er også 6 uker) for da gulper de ikke så mye!;)

Nome
25-11-2001, 01:57
Små babyer kan ikke ta sanasol istedet for tran (har sukker og sånt). Men min helsesøster hadde vært på et møte med Møller`s tran-produsent, og der fik hun vite av ernæringsfysiologen deres at også de små babyen kunne ta tran med sitronsmak, fordi denne smaken ikke var basert på ekte sitron, men kunstig og helt ufarlig. Så det kan jo være et alternativ. D-vitamindråper kan man gi, men de er jo ike like bra som tran så det anbefales at man i det minste prøver tran først, og vil babyen absolut ikke ha det, men bare spyter ut og brekker seg så..

Hilsen Nome (som ikke har somlet seg tilå begynne med tran til Mattias selv)

Hutula
25-11-2001, 08:18
Det som er viktig for barnet er å få i seg D-vitaminer. Får de det i form av tran eller ren D-vitamin-ekstrakt er revnende likegyldig...

Det sa helsesøster til meg i alle fall..

Vi bruker D-vitamin, men prøvde en stund med tran først. Tran var bare sølete, så nå er alt så mye bedre, og vi har et barn som lukter baby, i stedet for tran:klapp: :D :lol:

Philomène
25-11-2001, 11:15
Her i huset har vi prøvd med tran... et par ganger ja, men så var det ikke så lett, også syns jeg fisk lukt på klutene var så EKKELT (og den går ikke bort vask etter vask!! ):eek:
Fikk ambefalt D-vitaminer i dråper av helsesøster, på Apoteket ga de meg et annet merke (Nycomed?) og det er sååååå mye mere lettvint!! :klapp:

kaisa
25-11-2001, 11:51
Heisann!

her i huset begynte vi med tran, men det var veldig vanskelig å få i Karoline all tranen, for det første ble det mye søl, og lukt:( . Det er dessuten vanskelig å få gitt alt sammen 5 ml. er faktisk ganske mye! Det endte opp med at hun nesten aldri fikk noe tran, det ble for stress. Da vi fikk vite om disse D-dråpene for spedbarn gikk jeg straks til innkjøp av de og det har fungert så greit, kun 5 dråper, ikke noe søl, så nå husker vi å ta de hver morgen:D

Hilsen kaisa og Karoline snart 8 mnd:baby:

Maja
25-11-2001, 13:41
Vi har også prøvd å gi tran til Simon, med lite hell. Spyttet det ut og masse søl og lukt :( Gikk så over til d-vitamin dråper, men jeg har sånn tro på Omega-3 og Omega-6 at jeg ville prøve igjen. Har nå gått til innkjøp av Eskimo-kids tranen med tutti-frutti smak, og DET var vellykket.:D Simon gaper og svelger villig unna.

Dette hintet fikk jeg av noen av dere flotte damer her inne *klem*, og det takker og bukker jeg for.

Hilsen Maja og Simon 7 mnd.

Marianne
25-11-2001, 14:15
Vi har også gått til innkjøp av eskimo-kids, tran var liksom ikke noen stor suksess:D Problemet hos oss for øyblikket er å få Lasse til å smake på nye ting, før smakte han på alt nytt, men plutselig vil han bare ha det som er trygt og kjent. Har gitt han eskimo-kids i to dager og foreløpig er det en kamp. Når han først har fått det i munnen er det greit, men før det ser han nesten sånn ut:grrr:

Beamer
25-11-2001, 16:45
Eg prøvde å gi Ada Sofie tran i ca to månadar, men det vart fryktelig mykje søl, og Ada Sofie har alltid gulpa mykje, så eg har fått ein del t-skjorter med mange brune flekkar på. Så då ho var tre månadar gikk eg over til D-vitamindråper og det er mykje bedre. I starten gløymte eg det ofte, men no i det siste har eg klart å huska det kvar dag...:gal:

Når eg har 'brukt' opp d-vitamin glasset har eg planar om å gå over på Biovit eller Sanasol.

Huldra
25-11-2001, 17:52
Vi har prøvd tran til både guttungen og jentungen, uten hell.... Bare brekking og skriking... i tillegg stinker både du og ungen tran hele tiden....

Nå har jeg begynt med Sanasol sine D-vitamin dråper.... ettersom jeg har hørt skal dette være det aller viktigste vitaminet barnet trenger foreløbig.... så Biovit etc behøver ikke "presses" på små barn.....

Pluto
25-11-2001, 19:28
Vi har strevd med Biovitt siden knøttet var 4uker. Det var gulping & sikling - til slutt var det ikke mye hun fikk i seg! Helsesøster sa at de nå isteden gikk ut og anbefalte d-vit dråper. Kjempeenkelt - 5 dråper og ferdig med det!
Så lenge du tar tran skal det være mer enn bra nok :)