Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2009, 19:14   #1
Seniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,990
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.
Barnedåp/navnefest

Er det noen som har kommet i gang med planlegging av dåp. Jeg har egentlig et ønske om å ha dåp før det blir vinter og med nr.2 hadde vi første helgen i oktober og da rakk vi akurat "sommervær". Det var utrolig deilig, kunne ha ham rett i bilen uten mye ekstraklær, det var fint vær og folk kunne være litt ute både før og etter kirken osv osv. Venter vi for lenge med dåp er vi plutselig i november med risiko for snø osv. Men mannen synes det er for tidlig. Mellombror var 2 mnd og han vil ikke ha dåp før lillesøster er 2 mnd (helst 3 mnd for det er det "alle" dåpsbarn er). Vi vet at vi skal døpe, navnet er klart, kirken er gitt og vi er nå sånn noenlunde enige om siste helgen i oktober (om det er dåp da). Kjolen er i boks jeg må bare kjøpe ne rosa sløyfe og en pynt til å feste den med (hadde en liten nøytral blå sommerfug sin båndene hang ned fra med guttene - festet med nål). Faddere er verre
nr.1: mine foreldre - hans bror og samboer
nr.2 hans foreldre - mine to søstre og samboer til ene (hun andre var 15 år)

Denne gangen vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre om vi skal ta de fire besteforeldrene eller om vi skal ta en av hver og noen tanter og onkler... hmmmm ikke lett. Angrer litt på at vi tok min yngste søster sist for ellers kunne vi tatt de fire besteforeldrene og hun og samboeren nå (men vi hadde jo ikke noen garanti sist for at vi fikk flere barn så ville ikke vente).

Tja det blir hjemme hos oss og det meste gir seg selv etter to barnedåper her før, Cateringfirma er valgt.

Så det er egentlig bare å finne ut når det er mulig å døpe, får vel snart noe inf i posten og så må vi tenke litt på faddere....

Stolt mamma til 05,06 og 08.09.
Nick på sm er Stjerneskudd
Maika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 19:43   #2
Juniormedlem

£ena sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 35
MP Rating: 0% (0)
£ena er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Barnedåp/navnefest

Vi skal ha dåp 20. september, da er hun knapt 2,5 mnd. Omtrent samme alder som guttene da de ble døpt. Faddere blir mannens søster, en venninne av meg og begge bestefedrene.
Gammel 25-08-2009, 20:17   #3
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 30
Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.

Vi håper på å få døpe henne første helgen i advent, 29 November. Er en koselig tid, samt at det også er flere folk i kirken og det syns jeg er litt stas
Vi venter på klarsignal fra kriken, siden vi ønsker å døpe henne i Sandefjord der jeg er i fra. Siden vi ikke tilhører den menigheten, kan det hende vi heller må døpe henne søndagen før, siden dette er søndagen da de gjennomfører dåp for folk utenbysfra.

Vi er litt usikre på hvor vi skal ha selskapet etterpå.

Når det gjelder faddere har vi valgt et felles vennepar, samt begge onklene til tulla.
Lillesprell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 21:31   #4
Juniormedlem

Juno84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 40
Juno84 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Vi tar det når gullet er 3 måneder. Vi tilhører Domkirken, men den er dessverre under oppussing fortsatt, så det blir i Trefoldighetskirken.

Men dette lurer jeg veldig på: Hva serverer dere??? Tror vi går for hjemmelagde snitter, men klarer ikke helt å bestemme meg.
Gammel 25-08-2009, 21:56   #5
Seniormedlem

Tinúviel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,324
Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.

Guttenes dåp har vært på mannens hjemsted og selskapet holdt hjemme hos svigerforeldrene mine. Siden dette blir siste barnedåpen skal vi ha den her hjemme. Siden alle skal komme hit måtte vi legge dagen i tilknytning til høsteferien, så jeg ringte og satte oss opp for flere uker siden for å være sikret "plass".

Utover dato har vi ikke bestemt noe mer.
Gammel 25-08-2009, 22:11   #6
Seniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,990
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi synes koldtbord er greit og godt. Nå har vi funne en som har litt ekstra eks pai, hjemmelaget brød osv...

Stolt mamma til 05,06 og 08.09.
Nick på sm er Stjerneskudd
Maika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 23:22   #7
Medlem

fillmore sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Moss
Meldinger: 57
fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.

Her blir det dåp 18.oktober. Svigerfar er prest og tar seg av det hele, og så blir det hjem til svigers etterpå og servere hjemmelaget koldtbord - som mamma, svigermor og vi lager sammen. Da er knerten 3 mnd og 1 uke.
Gammel 26-08-2009, 10:37   #8
Juniormedlem

£ena sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 35
£ena er en ukjent størrelse akkurat nå.

Vi hadde koldtbord da eldste ble døpt, hjortestek med andre, og denne gangen kommer vi til å ha hjortegryte.
Gammel 26-08-2009, 12:17   #9
Medlem

Yoshi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 93
Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.

Vi skal ikke ha dåp. Synes det er helt feil. I kirken til min mann blir man ikke døpt før de er ihvertfall 7 år.
Jeg synes alt under 12 år er for ungt.
Navnefest og lignende er jo uansett for familien og ikke barnet. Og gutten kan jeg fint vise fram uten mye styr.
Gammel 26-08-2009, 13:17   #10
Seniormedlem

Moria sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,392
Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.

Jeg har kommet så langt som til å ringe menighetskontoret og forhørt meg om hvilke søndager i oktober/ november som er dåpssøndager. Det kan se ut som det blir 11.oktober eller 15.november.
Selskapet skal vi ha her hjemme.

Sitat:
Opprinnelig postet av Juno84 Vis post
Men dette lurer jeg veldig på: Hva serverer dere??? Tror vi går for hjemmelagde snitter, men klarer ikke helt å bestemme meg.
Vi kommer nok til å gå for pastasalat med kylling servert med hjemmelaget foccacia til. Hadde det sist og det var veldig greit og noe alle liker. Dessuten kunne jeg gjøre i stand det meste kveden før noe som er veldig praktisk.
Moria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
barnedåp, dåp, navnefest

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:06.