Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2009, 10:45   #1
Seniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,984
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.
Halleluja da har vi introdusert smokk og flaske og mor har forsøkt vidunder pumpen

Mellombror her i huset tok ikke flaske eller smokk. Dvs at han tok smokk da han var 9mnd, men det er jo ikke særlig hjelp i for da var han så stor at han mer tygde på den og vi kutter smokk ved 12 mnd. Han la veldig på seg og var et matvrak som i tillegg ikke ville ha noe fast føde så jeg fullammet (ufrivillig) til han var ca.10 mnd ++ og de første mnd skulle han ha mat hver time og relativt ofte senere også. Luksus at ammingen gikk veldig bra og at han var frisk og rask og jeg nøt å amme og det var koselig osv, MEN jeg var totalt bundet til ham. Nå skal jeg ikke lage det til et stort problem for det er jo bare en kort periode i livet og det var ikke noe spesiellt jeg skulle. Likevel har jeg tenkt en del på det siden jeg ble gravid og håpet at vi fikk et barn som tok flaske. MEllombror var også veldig vanskelig å legge noe vi tror var at han ikke fant roen siden han ikke hadde smokk.

Vanskelig å vite når en skal introdusere smokk for jeg vil jo ikke ødelegge ammingen. Nå er hun akurat en uke og jeg har masse melk jeg er litt sprengt, men det har stabilisert seg ganske greit, hun suger veldig godt, drikker godt, sover godt og eneste lyden er noen klynk når hun vil ha mat. Jeg er ikke sår (bank i bordet) så vi fant ut at tiden er moden for å prøve smokk, flaske og pumpe.

Vi kjøpte NUK smokk og flasker og det gikk over all forventning, hun bare koblet seg på og drakk godt av flaske og smokken klarte hun å holde i munnen uten at den gikk ut og sovnet med smokk og hadde den inne i flere timer

Jeg var litt mer skeptisk til pumpen fordi jeg synes det er veldig deilig å ikke være sår og vet at det er ekstremt bedre å forebygge enn repparere om en først blir sår. Men men tok sjansen og pumpen er jo bare helt fantastisk!!!!!!!!!! Jeg trodde jeg hadde problemer med å bli pumpet eller utdrivingsrefleks, men jeg ser nå at den gamle Aventpumpen jeg hadde nok var ødelagt eller at den type pumpe ikke fungerer på meg. For nå kom melken strømmende før jeg hadde fått startet og jeg satt kun noen få min på det svakeste og vips hadde jeg 100 ml. Det er jo utrolig deilig, nesten litt irriterende at jeg ikke har kjøpt en slik med de to andre. Jeg kjenner det litt i brystvortene at de har blitt herjet litt med i forhold til amming. Men håper endelig at jeg ikke blir sår for det er ekstremt bittert.

En ting jeg lurer på dere erfarne flaskematere - jeg vet at melken skal være ca 37,5 grader så eks om en pumper ut melk og gir den "fersk" hvor kald kan den bli før en bør varme den eller kaste den. Nå i sted pumpet jeg ut litt så gav vi med en gang, men så drikker hun litt i rykk og napp... kan hun få vondt i magen om den blir ned mot romtemperatur?

Stolt mamma til 05,06 og 08.09.
Nick på sm er Stjerneskudd
Maika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 11:30   #2
Seniormedlem

Moria sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,389
MP Rating: 0% (0)
Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.Moria har en strålende fremtid.
Sv: Halleluja da har vi introdusert smokk og flaske og mor har forsøkt vidunder pumpe

Så deilig at hun tar både flaske og smokk da.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maika Vis post
kan hun få vondt i magen om den blir ned mot romtemperatur?
Nå snakker jeg bare av erfaring her, men det kan jeg aldri tenke meg. Minsten drikker melk som er både kaldere og varmere enn 37,5 grader og det går helt fint. Sitter jo ikke akkurat med temperaturmåler for at det skal bli helt nøyaktig.
Moria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 11:43   #3
Medlem

fillmore sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Moss
Meldinger: 55
fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.
Sv: Halleluja da har vi introdusert smokk og flaske og mor har forsøkt vidunder pumpe

Jeg har en kamerat som er lege og jeg spurte han hvorfor melka måtte være varm, og da sa han at det var for hvis melka var kald så ville barnet bli kjølt ned. Med utgangspunkt i dette har vi prøvd å gi melk som har fått romtemperatur - og det har vært uproblematisk. Men det kan jo være at fagpersoner mener at det absolutt ikke skal gjøres...
Gammel 25-08-2009, 12:12   #4
Medlem

Yoshi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 80
Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.

Tror ok et er verre at melken er for varm enn for kald for å si det sånn.
Vi har også en treg spiser og melken får fort romtemperatur.
Gammel 26-08-2009, 15:25   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Ullensaker
Meldinger: 17
Indis er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hvis de tar smokk, er det gitt at de tar flaske også? lillegutt tok ikke flaske noe særlig, introduserte nok for sent. jeg skal muligens ut i studier etter 4-5 mnd (om jeg føler meg klar) og pappan være hjemme, da må hun ta flaske. bør vi øve eller holder det at hun tar smokk?

Indis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-08-2009, 15:34   #6
Medlem

fillmore sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Sted: Moss
Meldinger: 55
fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.fillmore er fantastisk mot andre.

Jeg ville hvertfall ha prøvd en gang for å se åssen det går. Hvis hun tar det med en gang nå, så kan det vel kanskje ikke være noe større problem om noen mnd heller...
Gammel 26-08-2009, 15:40   #7
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 243
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Indis Vis post
Hvis de tar smokk, er det gitt at de tar flaske også? lillegutt tok ikke flaske noe særlig, introduserte nok for sent. jeg skal muligens ut i studier etter 4-5 mnd (om jeg føler meg klar) og pappan være hjemme, da må hun ta flaske. bør vi øve eller holder det at hun tar smokk?
Storesøster tok smokken, men aldri flaske. Vi prøvde ikke så veldig hardt heller da..
Jeg ville nok prøvd meg på å gi henne en flaske i ny og ne for at hun venner seg til det. De blir særere jo eldre de blir synes nå jeg
Svar

Stikkord
flaske, introduksjon, pumpe, smokk

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:18.