Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-08-2009, 21:07   #1
Juniormedlem

Ayra sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 36
MP Rating: 0% (0)
Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.
Hvor lenge ammer dere om gangen?

Egentlig tror jeg snuppa vil være tilkoblet hele døgnet, men det går ikke. Hun vil jo dessuten gjerne ha mat hver time eller til nøds annenhver, så da kunne jeg like gjerne gått rundt med puppene ute hele tiden.

Så hvor lenge ammer dere andre? Her går det minimum en halvtime, og selv da er det jeg som synes det begynner å bli nok.
Gammel 25-08-2009, 08:10   #2
Seniormedlem

Tinúviel sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 2,324
Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.Tinúviel har mye å være stolt av.
Sv: Hvor lenge ammer dere om gangen?

Hm..Det er jeg ikke helt sikker på. I begynnelsen brukte hun veldig lang tid på hver side, men nå er det kanskje 10-15 min pr. bryst? Det er ikke alltid hun slipper taket selv, men blir liggende og kosesuge så da må jeg koble henne av.
Gammel 25-08-2009, 08:52   #3
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 250
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.

Har en som gjerne vil ligge på puppen kontinuerlig jeg også.. Det går mye tid, sikkert bortimot en halvtime her også. Han suger bra først, men blir så bare liggende og småsutte til han sovner litt. Da må han løftes opp for raping og bytte side med samme resultat.

Kjenner jeg gleder meg veldig til spisingen blir litt mer effektiv..
Gammel 25-08-2009, 09:14   #4
Supermedlem

jannski sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 1,001
jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.

Han her har blitt litt mer effektiv, men det avhenger av situasjonen. På morgenene/formiddagene gjør han seg ferdig med ett bryst på ca 10-15 minutter, på kveldstid vil han gjerne ligge en halvtime, men da siste tiden halvsover han og patter bare litt. Lar han gjøre det, jeg!
jannski er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 10:55   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 30
Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av jannski Vis post
Han her har blitt litt mer effektiv, men det avhenger av situasjonen. På morgenene/formiddagene gjør han seg ferdig med ett bryst på ca 10-15 minutter, på kveldstid vil han gjerne ligge en halvtime, men da siste tiden halvsover han og patter bare litt. Lar han gjøre det, jeg!
Akkurat sånn er det her også. Når vi legger oss lar jeg henne ligge til brystet til hun sovner. Om det er helt etter boka kan vel diskuteres, men enn så lenge er det utrolig kos. Både hun og jeg nyter de minuttene.
Lillesprell er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 11:08   #6
Seniormedlem

Maika sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,990
MP Rating: 100% (1)
Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.Maika har et ubeskrivelig bra rykte.

Det kommer litt an på. Om dagen når jeg sitter oppreist i stuen er hun ganske effektiv. Jeg synes det er veldig koselig å ha henne inntil meg, men ikke å være smokk mens hun sover så hun kobles fra når hun ikke drikker lenger (prøver å skåne brystvortene mine også).

Et triks for å få dem til å koble av når de egentlig ikke suger og ligger litt i ørske er å klemme litt på puppen slik at den spruter litt melk inn i munnen deres. Da vil de mest sannsynlig entet begynne å suge mer effektivt (om de er mer sulten) eller koble fra selv (om de egentlig er mett og ikke ønsker mer melk, men gjerne vil suge på puppen til smokk). Ellers masserer jeg håndflaten litt, tar av sokkene og masserer litt under føttene.

Stolt mamma til 05,06 og 08.09.
Nick på sm er Stjerneskudd
Maika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-08-2009, 12:15   #7
Medlem

Yoshi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 93
Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.

Bare en halvtime?
I går kveld satt jeg i to timer!
Morgen og dagtid bruker vi ihvertfall over en halvtime. Litt avhengig om han vil ha ett eller to bryst.
Gammel 25-08-2009, 13:09   #8
Juniormedlem

£ena sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 35
£ena er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tinúviel Vis post
Hm..Det er jeg ikke helt sikker på. I begynnelsen brukte hun veldig lang tid på hver side, men nå er det kanskje 10-15 min pr. bryst? Det er ikke alltid hun slipper taket selv, men blir liggende og kosesuge så da må jeg koble henne av.
Sånn er det her også.
Gammel 25-08-2009, 16:58   #9
Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 223
saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.saga23 er fantastisk mot andre.

her ammes det kjapt...max 15 min til sammen, og dette kanskje hver 3-4 time...sånn var storebror og, lurte alltid på om de fikk nok, men de la godt på seg

lillesøster er nå 6 uker og har gått opp 1,3 kg
Gammel 26-08-2009, 01:09   #10
Medlem

lilletambur sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 138
lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.

Minimum et kvarter, selv om han har vel sugd kortere enkelte ganger. Som regel 20-30 minutt tipper jeg, ofte er de siste 5-10 siste minuttene kosesuging, men jeg lar ham få lov så lenge jeg ikke blir sår. Jeg vil være sikker på at han får i seg bakmelka, som er den som metter. Og denne gangen gir jeg ett bryst per måltid (hver andre time. 3-4 timer mellom på natta), enn så lenge i allefall. Kan hende jeg må begynne å by begge når magen blir større.

lilletambur er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:09.