Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-08-2009, 12:22   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Ullensaker
Meldinger: 18
MP Rating: 0% (0)
Indis er en ukjent størrelse akkurat nå.
hm Økedager??

Kloke damer, jeg skjønner ingenting. Vesla er så urolig idag, hun "sto opp" ni (etter å ha spist rundt hver 2 time natta gjennom, vanligvis går det gode 3) og har stort sett vært våken og urolig siden (nå er klokka 1330). Virker "desp" når hun søker og spiser på hendene sine, men når hun ligger til puppen suger hun veldig kort tid, og vil ha mer igjen nesten med en gang. Innimellom er hun også litt urolig og "rar" ved puppen, og ser litt ut som haien i haisommer (kom ikke på noe bedre beskrivelse ) når hun skal til å ta den i munnen. Samtidig spenner hun seg litt innimellom og vil bysses, men hun illskriker ikke og er ikke like urolig som hun har vært ved mageknip tidligere. Hm. Så er det magevondt eller økedag tro? Og hvis det er økedag, skal jeg virkelig legge henne til hvert 15min hvis det er det hun vil? rekker vel ikke produsere mer melk da..er det vanlig at de ikke sover ved økedager? (merket lite til økedager med førstemann fordi han spiste hele tiden uansett de første mnd så lite erfaring her )

Indis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2009, 16:13   #2
Juniormedlem

Ayra sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 36
Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.
Sv: Økedager??

Har du lest artikkelen om for mye formelk? Slik oppførte snuppa mi seg nemlig, og kveldene ble et helvete. Hun kunne ammes i en time i strekk, og deretter bli helt desperat og kaste seg over meg hvis jeg fikk løsnet henne (med fare for livet!). Hvis det er snakk om for mye formelk, vil hun få mageknip både pga. for tette måltider, men også fordi den laktoserike formelken skaper ubalanse i magen, og også fordi den ikke metter like mye som den fete ettermelken.

Min løsning har vært å kun amme på en pupp om gangen, og forsøke å la henne spise i en halvtime om gangen. Hvis hun så vil ha mer, og det er under tre timer siden siste måltid, tilbyr jeg samme pupp. Dette har jeg gjort i et par dager nå, og i går kveld var det bortimot fravær av skriking her i heimen.
Gammel 28-08-2009, 18:12   #3
Medlem

Yoshi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 93
Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.

Det produseres melk hele tiden, så tomt blir det nok ikke. Men hun synes kanskje det er kjedelig når det ikke spruter lengre?
Jeg vet ikke hva du skal gjøre. Gutten min er slik på kvelden, men på dagtid er han normal.
Gammel 28-08-2009, 18:54   #4
Juniormedlem

Juno84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 40
Juno84 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Gutten min kan også plutselig spenne kroppen og bli helt desperat når han søker etter puppen, vifter med hodet og puster fort. Da tar jeg bare skikkelig "jordmorgrep" på hodet hans, fester han på puppen og holder ham inntil i fem sekunder. Da slipper han spenningen, suger seg fast og lukker øynene halvveis med et salig uttrykk. Han gjør sånn en gang annenhver dag, men han virker superfornøyd utenom akkurat i dette øyeblikket, så jeg har ikke helt skjønt hvorfor han plutselig innimellom styrer sånn
Gammel 30-08-2009, 21:40   #5
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 3
Mayli er en ukjent størrelse akkurat nå.

Slik kunne gutten min være hele dagen. Tror det blir en ond sirkel at han vil ha ofte, og da drikker for kort til å få tak i det fete melken. Og da blir babyen fort sulten. Kan jo være at han har stort sugebehov. Til oss hjalp det å gi han smokk når han i mellom måltidene.
Mayli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:59.