Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > August

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2009, 12:42   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 27
MP Rating: 0% (0)
Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.
hm Utslett??

Vel, tulla mi har fått noen røde prikker på begge kinn, noen på haken og i panna. Det kan se ut som om de kommer og går siden hun har noen der hun ikke hadde i går og omvendt. Det virker ikke som om de plager henne på noen måte. Hun er ikke tørr på disse områdene.

Er det noen som har noen erfaring med dette?? Har jo hørt at de kan reagere litt hormonellt disse små også, samt at melka kan gi litt utslett, men er litt usikker.
Er ikke bekymret for at det er noe farlig, for hun har verken feber eller redusert allmentilstand. Hun sover godt og har MANGE våte bleier ila dagen.

Hmm...når jeg ser på det jeg har skrevet har jeg kanskje vært litt bekymret, siden jeg har overvåket litt jaja, sånn blir det...
Gammel 27-08-2009, 14:53   #2
Supermedlem

Cstine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,332
Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.Cstine er fantastisk mot andre.
Sv: Utslett??

Her kommer og går utslettet..Ikke mye av gang og er heller ikke på samme plss lenge! Ofte i ansiktet eller i hodebunnen. Akkurat nå har hun ingen "prikker". De er litt større enn "prikker" egentlig. Noen ganger er det gult puss i de.

Her er en link jeg fant i farten.. Utslett og tørr hud

Kan det være det tror du?

"" Sept-04
Aug-09
Cstine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 15:17   #3
Juniormedlem

Juno84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 40
Juno84 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Her kom utslettene i går. Ligner bittesmå kviser, litt gult i halvparten av dem.

Vi skulle på besøk til en annen baby i dag og ta masse bilder av dem, så jeg smørte på Aderma-kremen før vi dro, og utslettene forsvant på et blunk!
Gammel 27-08-2009, 15:28   #4
Juniormedlem

Ayra sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 36
Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.Ayra vil raskt nok bli berømt.

Her har hun også litt utslett, og jeg mener å ha hørt at det kommer fra hormonene i morsmelken?
Gammel 27-08-2009, 16:30   #5
Medlem

Yoshi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 93
Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.Yoshi er et navn alle kjenner.

Utslett her også. Helsesøster mente det var hormonutslett.
Gammel 27-08-2009, 19:17   #6
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 247
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.

Helt sikkert hormonutslett. Veldig vanlig det.
Eller så kan det være så enkelt at det kommer fra en skjeggekos? Min man har litt skjegg og begge ungene våre får litt sånn røde prikker om han koser masse med de. Veldig vanlig det også
Gammel 27-08-2009, 19:54   #7
Juniormedlem

£ena sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 34
£ena er en ukjent størrelse akkurat nå.

Vesla her har også sånne prikker. Særlig de siste par dagene har hun hatt mye av det. Erfaringsmessig pleier de å forsvinne helt når babyen er ca 2-3 mnd.
Gammel 28-08-2009, 07:14   #8
Medlem

lilletambur sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 138
lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.lilletambur er som en lysfontene.

De kan ha diverse ufarlige utslettgreier, ja. Småen min hadde masse melkeutslett, de var bare prikker uten puss i. Han fikk det ofte på det kinnet som vendte ned mot madrassen når han sov. Grynet derimot, han har en del hormonutslett. Lille kvisetrynet mitt, som jeg kaller ham Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Det er vel en av disse utslettypene man skal følge med på, hvis det som er i midten av disse småkvisene ser betent ut, så kan det være tegn på at det har satt seg noen streptokokk (eller stafylokokk-)greier i dem..? Ehmm.. Dette husker jeg ikke helt, men mener det var noe sånt..

Sist endret av lilletambur; 28-08-2009 kl 07:32.
lilletambur er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2009, 08:00   #9
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 27
Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.Lillesprell er som en lysfontene.

Tusen takk for mange gode svar

Tenker det er hormonutslett enten som en "forstyrrelse" i hennes egen balanse eller osm følge av melka.
De er som mange av dere sier, litt gule i midten (noen av dem) og er litt større en vanlig utslett, mer som små kviser.

Juno, hvor får man tak i den kremen??
Vi skal nemlig snart til fotograf og da er det jo fint å slippe/dempe de små "kvisene" (ikke for å være veldig forfengelig altså).

Hermine, sjeggekos har vi allerde blitt kjent med, men det blir mer rødt og forsvinner raskere. Stakkars pappan, han ble helt fortvilet første gang han så det.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:26.