Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-11-2007, 00:49   #1
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,889
MP Rating: 100% (2)
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.
Allergi /astma utredning

jeg fikk time til snuppa på sykehuset nå snart, nesten et år etter henvisning (skjønner jo at mange er før henne i køen og at hun ikke er plaget i forhold til andre barn, men likevel..)

Jeg fikk tilsendt et skjema, 4 sider som jeg skal fylle ut om hennes tilstand fra nyfødt til nå, to år. Skal jeg fylle ut det på forhånd? Og nederst på arket står det også at jeg skal ta med beksreftelser på ganger vi har vært hos lege, medisiner o.sv.. Menes det da at jeg skal ta med en utskrift av journalen hennes hos fastlege? Og hva foregår ellers på sykehuset foruten den prikke testen? Noen som vet og har vært gjennom dette?
Gammel 15-11-2007, 10:23   #2
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,179
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Allergi /astma utredning

Her er mine to yngste plaget av astma/allergi, og er utredet av barnelege/sykehus.
Allergien sjekket barnelegen med prikktest, mens det ble tatt blodprøve på sykehuset.

Astmaen så de på symptomer, sykehistorie, lytting på lydene fra brystet og utprøving av medisiner som fungerte bra.
(Alle mine har atopisk eksem i tillegg, og dette går hånd i hånd.)

Hadde jeg vært deg, ville jeg bedt om utskrift av journal. Av erfaring med astmabarn, så er sykehistorien lang og tung, med mange legebesøk.

Lykke til.
Gammel 15-11-2007, 11:21   #3
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,889
MP Rating: 100% (2)
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stine-mor
Her er mine to yngste plaget av astma/allergi, og er utredet av barnelege/sykehus.
Allergien sjekket barnelegen med prikktest, mens det ble tatt blodprøve på sykehuset.

Astmaen så de på symptomer, sykehistorie, lytting på lydene fra brystet og utprøving av medisiner som fungerte bra.
(Alle mine har atopisk eksem i tillegg, og dette går hånd i hånd.)

Hadde jeg vært deg, ville jeg bedt om utskrift av journal. Av erfaring med astmabarn, så er sykehistorien lang og tung, med mange legebesøk.

Lykke til.
Ja, jeg mistenker astma jeg også da hun hadde flere luftveisinfeksjoner i fjor, 6 pencilin kurer eller noe sånt Og hun har hele sitt liv slitt med natt-hoste og forkjølelser. Atopisk eksem har hun også, selfølgelig symptomfri nå da vi skal inn dit, men..

Syns samtidig dette er litt skummelt, tenk om hun blir satt på astmamedisiner uten at hun trenger det? Hun har vært frisk og fin lenge nå, bortsett fra litt hoste om natten, men i går begynte hun igjen med forkjølelse og stygg hoste, aner 6 nye runder nå..
Gammel 15-11-2007, 11:50   #4
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,179
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det ikke asmta, så vil ikke medisinene ha noen effekt. Og har det ikke effekt, så kutter dere ut.

Ellers høres det ut som hos oss. Uttallige forkjølelser, antibiotikakurer, hoste hele natta osv. Det ene avløser det andre.

Det er ikke noe kjekt, men forhåpentligvis finner dere noe som fungerer for dere.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:31.