Jeg spør her inne hos dere o`så kloke og informasjonsrike foreldre av barn med spesielle behov, fordi det aner meg at det også er noen astmatikerforeldre her inne
Min lille er under testing for barneastma og i den anledning må jeg høre litt om noen kan fortelle meg litt mer om hva vi bør være forsiktige med frem til vi vet hva han evt reagerer på. Litt vet jeg jo da jeg selv er allergiker/astmatiker (for tiden svært frisk

), men jeg har stort sett reagert på mat og pelsdyr og vet lite om støv, pollen, m.m.
Mat vet jeg heldigvis det meste om siden det er det jeg har slitt med selv, men ellers.... Vi har skiftet dyne og pute til mer allergivennlig. Men hvordan er det med ull? Er hyppig bruker av ullklær/-pusj og aner ikke om det er et sjakktrekk om det er støv/midd han reagerer på....

Og hva med rengjøring - hvor ofte og hvilke rengjøringsmiddel er anbefalt (noen kan jo forsterke astma med lukt o.l., stemmer ikke det?)? Og hva med lufting... Er det greit å ha ventilene åpne? Senga under ventilen? Bør jeg lufte med åpne vinduer? Og er det lurt å ha på elektrisk ovn på rommet?
Gode råd mottas med takk!!