Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-05-2008, 23:57   #1
Veteranmedlem

julibe sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,906
MP Rating: 0% (0)
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.
Astma og pollenallergi

Benjamin har astma, og i tillegg diverse matallergier og bjørkepollenallergi.

Nå er jo bjørka i ful blomstring, og vi sliter
Han hoster og hoster og hoster, er tett både i nese og bryst, og han spiser nesten ingenting
Har egnetlig hangla hele vinteren pga astmaen, og har vært undermedisinert i følge barnelegen vi går til.
var på kontroll for et par uker siden, og fikk trappet opp behandlingen med Flutide og Ventoline, og han har itillegg stått på Zyrtec side før påske.

Men han er så pjusk stakkar, klarer nesten ikke få i seg mat, og har blitt så tynn så tynn. Armene er som pipestilker, ribbeina stikker ut og han har bare skinn og bein.

Han kan jo ikke fortsette som dette en hel måned til. Og ifølge barnelegen er det også stor sjanse for at han kan reagere på gress i år, selv om han ikke gjorde det i fjor! Så da har vi det gående hele sommeren i tillegg...

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje høre fra andre med samme problematikk, høre hva dere gjør, hva som kan funke.

Skal ringe barnelegen i morra, og høre, for dette kan jo ikke fortsette!

Han er drøyt 3,5 år, han sover ikke på dagen i barnehagen, men er som regel fis ferdig når klokka er 18. Ber om å få legge seg fordi han er så sliten.
Er han hjemme, så sover han gjerne en time midt på dagen.

Jeg føler at vi ikke får astmaen under kontroll... legen snakket om at vi skulle prøve forstøver neste vinter, men jeg lurer på om vi kanskje burde sette i gang med det allerede nå...

Som sagt, jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget mitt, men det er godt å skrive av seg litt
Har jo så vondt av han, og skulle ønske jeg kunne gjøre mer for at han skulle ha det godt i hverdagen...

Sist endret av julibe; 06-05-2008 kl 00:00.
julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-05-2008, 00:41   #2
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,944
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.
Sv: Astma og pollenallergi

Det er jo ikke sikkert zyrtec hjelper han da?

Selv er jeg oppvokst med pollenallergi, og det tok mange år før jeg fant en medisin som faktisk virket.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-05-2008, 00:44   #3
Veteranmedlem

julibe sin avatar

julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av maylen Vis post
Det er jo ikke sikkert zyrtec hjelper han da?

Selv er jeg oppvokst med pollenallergi, og det tok mange år før jeg fant en medisin som faktisk virket.
Lurer på om jeg skal høre med legen om å prøve Singulair.
Har du (evt andre her) erfaring med dette?

julibe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-05-2008, 00:47   #4
Veteranmedlem

maylen sin avatar

maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.

Vi bruker singulair. Men det er jo ikke allergimedisin. Er det allergiemn som er problemet så er det jo best å få bukt med den først.

Her fikk vi ett nytt liv når Ane begynte med phenamin.
Bruker jo fremdeles en god del astmamedisiner, men for å si det enkelt : Vi sover om natten - og "ved behov" medisineringen er gått kraftig ned. Bare de faste igjen.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-05-2008, 00:54   #5
Veteranmedlem

julibe sin avatar

Sitat:
Vi bruker singulair. Men det er jo ikke allergimedisin. Er det allergiemn som er problemet så er det jo best å få bukt med den først.

Her fikk vi ett nytt liv når Ane begynte med phenamin.
Bruker jo fremdeles en god del astmamedisiner, men for å si det enkelt : Vi sover om natten - og "ved behov" medisineringen er gått kraftig ned. Bare de faste igjen.
Problemet er astmaen, som er helt ute av kontroll nå som bjørka er i full blomstring...
Han har ikke de store anfallene (bank i bordet), men er konstant tett og hoster NON STOP døgnet rundt.

Vi brukte Phenamin mot eksemkløe da han var mindre. Kanskje det hadde vært bedre å prøve dette..

Må skrive en lang huskeliste over alt jeg skal spørre legen om tror jeg

Gammel 06-05-2008, 00:56   #6
Veteranmedlem

julibe sin avatar

Litt av problemet er at han heller ikke har matlyst, og hosten gjør at han ike orker å spise, så han raser ned i vekt. Bruker sikkert mye energi på hosten, men får ikke i seg noe...
har tenkt på å prøve næringsdrikker... erfaring med det?

Gammel 06-05-2008, 02:05   #7
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av julibe Vis post
Problemet er astmaen, som er helt ute av kontroll nå som bjørka er i full blomstring...
Han har ikke de store anfallene (bank i bordet), men er konstant tett og hoster NON STOP døgnet rundt.

Vi brukte Phenamin mot eksemkløe da han var mindre. Kanskje det hadde vært bedre å prøve dette..

Må skrive en lang huskeliste over alt jeg skal spørre legen om tror jeg
Da er jo problemet allergien da. Få bukt med allergien, så mulig astmaen blir bedre.

Angående næringsdrikker så ja, det har vi brukt (pga spisevegring) men min erfaring er i allefall at hun ble mer imot vanlig mat av det. Men barn er forskjellige, mulig din kan dra nytte av den type ernæring.

Hvis allergien blir tatt hånd om, så blir nok pusten bedre - da spiser han nok litt bedre også får vi håpe.
Gammel 07-05-2008, 14:58   #8
Veteranmedlem

julibe sin avatar

Ja, da har vi vært til barnelege i dag, og endte med 3 dagers hestekur med kortisontabletter.
Skal begynne med Singulair etter kortisonkuren, og vi fikk også resept på Cosylan så vi kan få litt ro på natta.
Skal fortsette med Ventoline og Flutide spray foreløpig, men om han fortsette å være dårlig blir det nok forstøver.

Gammel 07-05-2008, 15:26   #9
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Betapredtabeletter? De bruker å virke fort.
Gammel 07-05-2008, 16:26   #10
Veteranmedlem

julibe sin avatar

Sitat:
Betapredtabeletter? De bruker å virke fort.

Samme virkestoff, dexametason, og de heter visst bare Dexamethason.
Skal ta 4 mg (1 tablett) i tre dager.
Betapred er på 0,5 mg per tablett.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:39.