Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-01-2008, 03:27   #1
Supermedlem

Fru Lita sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 1,447
MP Rating: 0% (0)
Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.
Astmaspørsmål...

Jeg føler meg litt rådvill her nå... Grunnen til det er at gutten min er så tett for tiden, spesiellt om natten. Han har inndragninger i brystet og pusten er veldig hes liksom. Det blir litt bedre med medisin, men ikke helt bra. Inndragningene er der fremdels men ikke like kraftige.

Det nytter egentlig ikke å reise på legevakten her vi bor, for de kaller det bare forkjølelse uansett, og da blir jo jeg usikker også Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Han er litt mer sliten om dagene enn han pleier, litt mørk under øynene, men puster ikke særlig fortere enn vanlig. Har kanskje 30 pust i minuttet. På hans alder (3år)var det ca 20 som var normalen? Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Han har time på lunge og allergi pol på barneklinikken den 9. januar. Skal jeg reise på barneklinikken med han før den tid, eller skal vi la det skure og gå til timen hos spesialist? Han virker ikke redd selv, og metningen er ok, dog litt lavere enn vanlig, men altså helt ok.

What to do?

Vi har forstøverapparat som han bruker nå når han er så tett.

Fru Lita og - 2002 - 2005 20. oktober 2006
Fru Lita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2008, 12:05   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,487
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Astmaspørsmål...

Hva slags, og hvor mye medisiner står han på nå?
Gammel 04-01-2008, 12:17   #3
Supermedlem

Fru Lita sin avatar

Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.

Han står på Flutide 125ug * 2, morgen og kveld
I tillegg får han Ventoline hver 3. time på forstøver hjemme. i bhg får han ventoline på babyhaler. Han er ikke i bhg når han er altfor tett altså.

I dag tidlig hadde han ikke så mye inndragninger, men når han trekker pusten dypt, så suges brystkassen inn. Det ser også ut til at han bruker magen for å presse luften ut på en måte...

Fru Lita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2008, 13:17   #4
Medlem

Fellina sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 453
Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.Fellina har mye å være stolt av.

Hei.

Jeg ville nok tatt gutten men på barneklinikken, de har ettermiddags akkutt vakt der gutten ville blitt undersøkt av en barnelege. Ta en dag gutten er spesielt tett slik at de får høre hvordan det er når det er "tett". Tror de på barneklinikken kan fremskyve timen hos legene på øre,nese hals avd.

Vi har også en jente som har asma og jeg vet hvor fortvilende det er å komme på legevakten for så å bli sendt hjem med beskjed om å forstsette m astmamed (fuotide, ventoline) el at det går over av seg selv. Sist vi var fikk vi Bikanyl bruse tabeletter. Disse løser opp slim og hadde kjempegod virkning på jentungen vår. Kanskje du også kan prøve disse.

Håper det ordner seg for lillegutten din!
Fellina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-01-2008, 20:05   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,487
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, da har du allerede så mye medisiner som de gir til barn med lett-moderat astma. For oss hjalp det litt da vi gikk over fra Flutide til Seretide (kombinasjonsprodukt av Serevent og Flutide) men Seretide kan kun gies morgen og kveld oga Sereventen (fungerer som Ventloine men virker i 12 timer istedenfor 3).

Vår erfraring er at barna gjerne går med en infeksjon av noe slag når vi ikke får dem bedre. Mine 3 barn har astma fra mild til moderat.

Fellina har gode råd om å få lege til å observere barnet ditt når han er dårlig! Om du synes det er ok å vente til den 9. så gjør du det: om du bekymrer deg og er redd for barnet så drar du heller så snart som mulig. Det er ikke noe poeng å besøke legevakt med astmabarn, er min erfaring...
Gammel 04-01-2008, 20:12   #6
Supermedlem

Fru Lita sin avatar

Takk for svar dere

Jeg fikk nok en gang bekreftet at det ikke er noe poeng å besøke legevaken ja I følge legen der er han ikke tett i det heletatt. Det at han har inndragninger, spesiellt mens han sover kunne vi bare behandle med å gå en tur rundt huset nå når det var så kaldt

Jaja, jeg ringte legevakten i Bergen, og fikk snakke med en lege der etterhvert. Hun sa at jeg kunne øke dosen med Flutide til 3 doser morgen og kveld, og jeg kunne også gi Ventoline litt hyppigere. Så får vi se nå da, om han kommer seg.

Jeg tror uansett at jeg venter til timen på onsdag, med mindre han blir veldig dårlig i mellomtiden.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:19.