Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2008, 18:21   #1
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 935
MP Rating: 0% (0)
Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.
Botox mot spasmer?

Jeg var til førskolekontroll med jentungen i dag.

Der tok jeg, i forbindelse med at hun er til utredning for cp, opp at hun plages veldig med rykninger/spasmer i bena. Og at jeg mener det blir feil å medisinere henne med sovemedisin eller smertestillende, for at hun i det hele tatt skal sovne på kvelden.
Det var legen enig i - heldigvis. Han foreslo istedenfor at fysioterapeuten skulle henvise jentungen til barnerehab, for å vurdere botox i bena.

Noen som har prøvd dette, eller vet noe om det? For når jeg hører botox, så tenker jeg med en gang fyldige lepper....

Fimbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2008, 18:46   #2
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,207
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Botox mot spasmer?

For det første vil jeg gjerne anbefale et annet forum for deg, nemlig foreldrehjelpen.net. Der vil du finne mange andre foreldre som har barne med spesielle behov, også CP.

Jeg har også en gutt med CP. Han har heldigvis ikke spasmer, men jeg likevel lest litt om botox. BOtox er en nervegift og på samme måten som det kan få musklene i f.eks. pannen til å slappe helt av slik at ikke rynkene i pannen vises eller smilerynkene blir borte (man bruker ikke botox i leppene, det er silikoninnsprøytninger ) kan man bruke botox til å få muskler i armer og bein til å slappe helt av. Man sprøyter inn i de musklene som spenner seg i spasmer og vil hos noen ha god effekt med at nervesignalene til muskelen blir "slått av". Da vil selvsagt ikke den muskelen virke, men dersom det er en spastisk muskel er den ikke så mye til nytte likevel. Dersom man "skrur av" de spastiske musklene slipper man spasmene og man får også bedre kontroll av foten/hånden fordi den muskelen ikke forstyrrer de andre musklene i den foten/armen.

Hos noen barn med CP kan dette ha god effekt, og spare barnet for mye ubehag. Botox virker bare over en kortene periode. Noen måneder.

Håper du finner den informasjonen du søker. Lykke til!
Gammel 28-05-2008, 09:10   #3
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 935
Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.Fimbo har en strålende fremtid.
Sv: Botox mot spasmer?

Takk for svar.

Får unnskylde min uvitenhet rundt botox med at jeg har mer enn fyldige, naturlige lepper i utgangspunktet.

Skal undersøke det forumet du skriver om

Fimbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:52.