For det første vil jeg gjerne anbefale et annet forum for deg, nemlig foreldrehjelpen.net. Der vil du finne mange andre foreldre som har barne med spesielle behov, også CP.
Jeg har også en gutt med CP. Han har heldigvis ikke spasmer, men jeg likevel lest litt om botox. BOtox er en nervegift og på samme måten som det kan få musklene i f.eks. pannen til å slappe helt av slik at ikke rynkene i pannen vises eller smilerynkene blir borte (man bruker ikke botox i leppene, det er silikoninnsprøytninger

) kan man bruke botox til å få muskler i armer og bein til å slappe helt av. Man sprøyter inn i de musklene som spenner seg i spasmer og vil hos noen ha god effekt med at nervesignalene til muskelen blir "slått av". Da vil selvsagt ikke den muskelen virke, men dersom det er en spastisk muskel er den ikke så mye til nytte likevel. Dersom man "skrur av" de spastiske musklene slipper man spasmene og man får også bedre kontroll av foten/hånden fordi den muskelen ikke forstyrrer de andre musklene i den foten/armen.
Hos noen barn med CP kan dette ha god effekt, og spare barnet for mye ubehag. Botox virker bare over en kortene periode. Noen måneder.
Håper du finner den informasjonen du søker. Lykke til!