Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-12-2007, 14:39   #1
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,175
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Bruk av tildelte ressurser.

Jeg sitter her med en plan for K's ressurser. Han har fått tildelt 8 timer i uka med pedagog av ppt.

K har språkvansker, samt at han har fått spesialsko og såler pga beina sine. Han har hatt en test hos fysioterapeut, som han scoret dårlig på. Vet egentlig ikke så mye om resultatet, for fysio er umulig å få tak i.

Timene hans er fordelt slik. Ønsker gjerne innspill om dette ser greit ut.

4 t 45 min går til organiserte aktiviteter.
2 t 45 min fordeles på støtte før og under måltidet, og under påkledning når de skal ut.
30 min er planlegging.

Mandag:
Kl 12-13: AB-rom. Dette er hos fysio. Avdelingen har fått dette rommet til disp fra 14 januar. De drar vel i små grupper, og etter hva jeg forstår skal K være med hver gang.

15-15.30: Lese bok, samtale rundt bildene/innholdet.

Totalt: 1 t 30 min.

Tirsdag:
14.30-15.30: Lekegruppe på avdelingen.

Totalt: 1 t,

Onsdag:
14.15-14.45: Spille spill

Totalt: 30 min.

Torsdag:
14.30-15.30: Leker og aktiviteter der de trener kroppsbevissthet, følelser, mimikk.

Totalt: 1 t

Fredag:
14.30-15.15: Trene mototikk, kroppsbevissthet.

45 min

I tillegg er det som sagt støtte under måltider og påkledning.

Jeg mener at all den tiden som er til hjelp under måltid og påkledning ikke er spes.ped.
Alle har rett til oppmerksomhet ut fra evner og forutsetninger innenfor rammen av de ordinære ressursene.

Innspill?
Gammel 12-12-2007, 23:56   #2
Seniormedlem

Lindamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 2,232
MP Rating: 0% (0)
Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.
Sv: Bruk av tildelte ressurser.

Kommer det ikke en spes ped fra PPT noen gang?

Min sønn har språkvansker. Når han gikk i barnehagen hadde han 4 timer spes ped i uken. Da kom det en fra PPT og var i barnehagen en gang i uken. Hun var sammen med han i 4 skoletimer. Hun hadde da et eget opplegg med han. Noen ganger var det med andre barn, noen ganger ikke. Det var avhengig av hva de skulle gjøre. I tillegg hadde barnehagen økt fokus på språk og prøvde å legge tilrette for at han skulle velge språkaktiviteter fremfor grovmotorisk lek. Min gutt trengte også oppfølging i forbindelse med mat pga spisevansker men hadde ikke noe spes ped tid avsatt til det.
Lindamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-12-2007, 00:15   #3
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Nope, her er det ped.lederen på K's avdeling som har opplegget.

Jeg er veldig i tvil om du disponerer timene hans riktig. Jeg får stadig beskjed om at de spiller hatt over hatt og UNO, og at det er bare sååå bra.
Gammel 13-12-2007, 08:57   #4
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Har du forsøkt å ta det opp direkte med PPT?
Gammel 13-12-2007, 11:07   #5
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Hadde jeg bare fått tak i min kontakt på ppt.
Gammel 13-12-2007, 13:31   #6
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Du kan ikke snakke med noen andre der? Ev finne ut når din kontakt skal være på kontoret og møte opp personlig, eller: be om et møte bare du og ppt snarest, helst i går
Gammel 10-01-2008, 20:10   #7
Medlem

furia sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 244
furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post
Jeg sitter her med en plan for K's ressurser. Han har fått tildelt 8 timer i uka med pedagog av ppt.

K har språkvansker, samt at han har fått spesialsko og såler pga beina sine. Han har hatt en test hos fysioterapeut, som han scoret dårlig på. Vet egentlig ikke så mye om resultatet, for fysio er umulig å få tak i.

Timene hans er fordelt slik. Ønsker gjerne innspill om dette ser greit ut.

4 t 45 min går til organiserte aktiviteter.
2 t 45 min fordeles på støtte før og under måltidet, og under påkledning når de skal ut.
30 min er planlegging.

Mandag:
Kl 12-13: AB-rom. Dette er hos fysio. Avdelingen har fått dette rommet til disp fra 14 januar. De drar vel i små grupper, og etter hva jeg forstår skal K være med hver gang.

15-15.30: Lese bok, samtale rundt bildene/innholdet.

Totalt: 1 t 30 min.

Tirsdag:
14.30-15.30: Lekegruppe på avdelingen.

Totalt: 1 t,

Onsdag:
14.15-14.45: Spille spill

Totalt: 30 min.

Torsdag:
14.30-15.30: Leker og aktiviteter der de trener kroppsbevissthet, følelser, mimikk.

Totalt: 1 t

Fredag:
14.30-15.15: Trene mototikk, kroppsbevissthet.

45 min

I tillegg er det som sagt støtte under måltider og påkledning.

Jeg mener at all den tiden som er til hjelp under måltid og påkledning ikke er spes.ped.
Alle har rett til oppmerksomhet ut fra evner og forutsetninger innenfor rammen av de ordinære ressursene.

Innspill?
har du fått noe fortgang/kontakt med ppt? jeg jobber i skolen og forstår problemstillinga di. altfor mye av tiden spises opp og bortforklares om hverandre - ikke at det trenger å gjelde i din situasjon, så klart. men har du pratet med pedagogen i skolen? høres ut som det kanskje er lurest å ta direkte kontakt å komme med ønsker der, ppt står jo for timefordeling - pedagogen for den daglige kontakten.

send meg en pm hvis det er noe?
Gammel 10-01-2008, 21:51   #8
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Jeg står og tramper litt. Venter veldig på brevet som skal hjelpe oss til å få han til bhg i skolekretsen. Han har halvannet år igjen av bhg.
Skal ringe ppt-damen igjen imorgen.

Siste halvårsplan blir evaluert nå, og jeg har fått kommet med innspill. Håper jeg blir hørt.
Ellers har vi møte med fysio i februar og ppt i mars.

Tungrodd system vi er inne i.
Gammel 10-01-2008, 22:28   #9
Medlem

furia sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 244
furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.furia er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stine-mor Vis post

Tungrodd system vi er inne i.
det er det liten tvil om!
Gammel 24-01-2008, 00:07   #10
Seniormedlem

Gelé-dama sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 1,837
Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.

Guri malla jeg er glad jeg ikke bor i kommunen din. Vi bor jo i nabokommunen, og jeg er kjempefornøyd med bhg og PPT. Synes veldig synd på deg

Gutten min har fått 7,5 t med spes.ped fra PPT og har ca like mange timer med allmennpedagogen i bhg, i tillegg har han fysioterapeut en time i uka. Alle tre damene er kjempebra og jeg gruer meg til bhg-tiden er over og han skal begynne på skolen. Dagene går med til å tenke utsatt skolestart eller ikke. Er heldigvis ett år igjen å tenke. Men blir jaggu sliten av alle tankene som svirrer i hodet...

Jeg kjenner ikke til gutten din så godt. Har han IOP? Han skal ha det hvis han har timer gjennom PPT. Du skal godkjenne den og komme med innspill. Du har rett til å anke på antall timer du får fra PPT.

Spør hvis det er noe. Jeg er litt trøtt nå...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:47.