Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-03-2008, 23:23   #1
Supermedlem

cissie sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,059
MP Rating: 0% (0)
cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.
Cøliaki eller melkeallergi (eller ett eller annet....)

Uff, synes det er så vanskelig å vite hva som plager minste frøkna her i huset. Kanskje noen av dere har erfaring/ meninger om det...

Minste jenta har vært svært plaget med magen sin stakkar. Det har vært slik fra hun kom til. Hun er nå tre og en halv måned. I begynnelsen fikk jeg bare beskjed om at det var kolikk. Noe jeg ikke "kjøpte" og har virkelig sloss for å få hjelp til henne. (de mente jeg måtte vente til hun var 3 mnd, om det ikke gav seg da kunne jeg komme tilbake, noe jeg selvsagt ikke fant meg i..). Uansett så har hun hatt mye mageplager med oppkast, grønn flytende avføring og skriketokter... De fant ingenting på strektesten...

Nå har jeg begynt på kosthold uten melk. Hun er MYE bedre, jenta er så blid og fornøyd MEN hun har fremdeles grønne bleier og de er veldig slimete... Har lest meg opp litt om cøliaki og at slimete bleier kan tyde på dette. Noen erfaringer? Hun er forresten plaget med "høysnue" symptomer, med stadig rennende nese på tross av at hun ikke er forkjølet. Hun har også hatt rs

Innspill?

Cissie og prinsesse Gullhår 05 og prinsesse Jasmin 07
cissie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2008, 16:44   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Cøliaki eller melkeallergi (eller ett eller annet....)

Legene jeg har snakket med mener at cluten ikke går over i mm og at barn derfor ikke reagerer på det får de får det i fast føde.

Har dere hatt spesialist til å se på henne og hjelpe til med å skille ut symptomer?
Gammel 09-03-2008, 20:03   #3
Supermedlem

cissie sin avatar

cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.cissie har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, det sa en av legene til oss også, men flere har sagt at dette ikke stemmer. Hvorfor skulle melk og alle andre ting gå over i mm og ikke gluten? Høres litt ulogisk ut for meg

Jeg har barnespesialist til å se på henne. Hun sa at det nok var melkeallergi og at jeg burde se om hun ble helt bra når jeg begynte med nutramigen. Dette (og flaske i det hele tatt) nekter jo snuppa å ta, så da er det litt vanskelig å avgjøre om hun ville blitt helt symptomfri av dette... Hun tok strektest og denne slo ikke ut på hverken melk eller egg, men det kan jo være hun har melkeinntoleranse likevel. Hun gråter iallefall ikke lengre nå som jeg har sluttet med melkeproteiner i kosten, så det viser jo at hun har det bedre iallefall. Siden bleiene er så grønne og slimete, samt hun er så tett lurer jeg på om det kan være cøliaki i tilegg Hvorfor ellers er hun ikke helt symptomfri? Når jeg ikke spiser gluten eller melk er bleiene hennes helt fine... Har jo likevel ikke lyst til å gå på en slik diett om det ikke er strengt nødvendig, for det er ganske slitsomt...

cissie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2008, 22:25   #4
Medlem

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 121
Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.Krista er fantastisk mot andre.

Hva med å prøve noe alternativt. Homopat eller akupunktur. Kan hende tarmsystemet til jenta di ikke har kommet ordentlig i gang. Verdt et førsøk kanskje? Lykke til!
Krista er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2008, 23:02   #5
dBy
Supermedlem

dBy sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 975
dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.dBy har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror jammen jeg ville tatt en tur til manuellterapeut eller flink barne kiropraktor for å utelunne låsninger som kan gi magetrøbbel.

Håper du finner ut av det, og følg intuisjonen din! Ikke finn deg i å bli bli avfeid!

dBy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2008, 23:07   #6
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,338
MP Rating: 100% (1)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Strektest? Mener du at de har tatt allerigtest på en tre månders gammel baby? Litt vel tidlig synes jeg. Man vil aldri få noe skikkelig svar når barnet er så lite.

Cøliaki tror jeg det er alt for tidlig å få når man er tre mndr. Og om du ammer tror jeg at MM vil beskytte tarmene hennes - slik var det i hvertfall med mitt cøliakibarn.

Grønne bleier er jo ikke ensbetydende med at noe er galt, og når man ammer så er gjerne avføringen flytende. Alle mine unger har hatt slim i bleiene sine når de har vært så små også...

Er avføringen bare grønn? Ikke andre farger i det hele tatt?

Mitt cøliakibarn har aldri hatt grønn bæsj (med unntak av de gangene jeg spiste løk).

Mange babyer blir mye bedre i magen når mor holder seg unna melkeprodukter, så om du har den erfaringen så er det jo bare å holde seg unna mens du ammer?
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-03-2008, 08:34   #7
Medlem

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 60
desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.desember 05 er som en lysfontene.

datteren min er alleergisk mot egg og melk vi fant det ut på slik prikketest da ho var 3 md. Men ho hadde ikke de symptomene du beskriver.Men da hun var rundt halvannet år begynte hu å fåplager med slimete avførig, slim i brystet og sov urolig. Mistet matlyst og var tydelig plaget. ETTER mye om og men ble vi innlagt på s.hus. Der tok de bla. slik 24 timers ph test. viste seg at ho har mye magesyre opp i spiserøret (refluks).Det kan vist gi mye slimproduksjon. Begynte med tabletter og alt ble bra.
desember 05 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2008, 09:27   #8
Supermedlem

cissie sin avatar

Takk for gode råd. Vi har vært til kiropraktor, manuell terapeut, homopat og healer... ingenting har hjulpet henne. Nå når jeg har holdt meg unna melk og mel er avføringen veldig normal og hun virker ingenting plaget Kan si det slik at vi har stått på våre krav og ikke gitt oss når vi har blitt avfeid gang etter gang... Vet ikke om jeg skal fortsette slik som dette, eller ikke. Ganske slitsomt, for det er minimalt jeg kan spise samtidig som jeg ønsker å gjøre ALT for at hun skal bli bra Hun reagerer jo på melk, det er jeg ganske sikker på, men de sier jo at et underutviklet tarmsystem blir bedre etter 3 mnd, hu er jo snart 4 mnd

De tok strektest på henne så tidlig ja, med forbehold om at den uansett ikke ville slå ut. Dette fordi på noen slår det ut så tidlig, som ei anna forteller om her. Vi skal tilbake når hun er 6 mnd, og håper at den vil være mer presis...

Gammel 16-03-2008, 23:59   #9
m^3
Veteranmedlem

m^3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: På landet
Meldinger: 3,671
m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av cissie Vis post
Ganske slitsomt, for det er minimalt jeg kan spise samtidig som jeg ønsker å gjøre ALT for at hun skal bli bra
Lillegutten min går på melkefri og glutenfri diett, så da blir det fort til at vi andre får samme maten. Det er utrolig hvor mye helt god mat som er å få tak i altså! Eller lage til selv.
Er det noe spesielt du tenker på? Det er sikkert flere her inne som kunne gitt deg gode tips om hvordan komme seg rundt de vanene man har med å bruke melk og mel i matlaging

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:48.