Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2007, 15:50   #1
Veteranmedlem

*Svimle* sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 4,749
MP Rating: 0% (0)
*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.
Da har jeg snakket med sykehuset...

... Lillemann har jo lenge hvert dårlig, han har astma, dren i ørene, og har lenge slitt med magen. Han har ikke lagt på seg på nesten ett år nå, og er mye dårlig og klager på magesmerter.
Har hvert hos spesialist på sykehuset, og en avføringsprøve ble sendt til haukeland sykehus. På denne prøven var det utslag... Lillemann har betennelse i tarmen. Når vi var hos legen så sa han at hvis noe slo ut på denne prøven skulle lille få utført en gastrotopi. Men når jeg snakket med han nå så sa han at lille skulle settes på diett der han skal holde borte fra egg, melk, soya og gluten. Han skal bortimot fullernæres på Neocate, også skulle jeg selv finne ut hva annet han kunne få som ikke inneholdt noe av det overnevnte...
Selv mener jeg jo at han burde fått utført en gastrotopi før han kutter ut glute for eksempel, ellers vil en jo ikke kunne finne noe der...
Ikke skulle vi til ernæringsspesialist heller... Vet ikke hva jeg skal gjøre!!!

Noen her som har hvert borti dette, eller noe lignende??
*Svimle* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 15:05   #2
Medlem

mamz sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 497
mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.mamz er et navn alle kjenner.
Sv: Da har jeg snakket med sykehuset...

Det var jo litt rart at de ikke utfører en gastroskopi på han når han har hatt problemer.......
Har selv ei jente som la dårlig på seg, men det var andre årsaker........
Vet ikke så mye om dietter ol. så jeg håper noen andre her kan svare deg, ønsker der hvertfall lykke til videre
Gammel 07-11-2007, 15:22   #3
Medlem

Vårin sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 228
Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.Vårin er fantastisk mot andre.

Ang glutenfritt: Dette ligner på vår historie (her endte det med cøliakidiagnose på to barn). Man skal absolutt ikke sette barnet på glutenfritt før alle prøver er tatt (og disse evt. viser cøliaki).

Anbefaler deg å ringe Cøliakipoliklinikken på Haukeland sykehus, og Norsk Cøliakiforening.

Lykke til!
Gammel 09-11-2007, 00:54   #4
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,944
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.

Eh, tror nok du burde få tatt flere prøver FØR en eventuell glutenfri diett altså.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2007, 11:31   #5
Veteranmedlem

*Svimle* sin avatar

*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.*Svimle* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av maylen
Eh, tror nok du burde få tatt flere prøver FØR en eventuell glutenfri diett altså.
Det tror jeg og, men de vil ikke høre på meg
*Svimle* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2007, 14:31   #6
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,944
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.

Snakket med flere enn en lege?
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2007, 20:45   #7
Veteranmedlem

*Svimle* sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av maylen
Snakket med flere enn en lege?
Ja, alle er enige om at betennelsen må bort, så må vi etterhvert innføre ting, så se hva som gjøre han dårlig. Og deretter teste
Gammel 09-11-2007, 20:55   #8
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde prøvd å få tatt den gastroskopien først, for er det jo cøliaki ser de jo det ganske tydelig ved denne undersøkelsen, og skal jo barnet gå på diett først vil jo ting evt bedre seg om det er noe av dette barnet reagerer på og da vil jo prøvene ved en gastroskopi senere bli feil.
Og skal dere jo settes på en slik diett burde jo det være i samarbeid med ernæringsfysiolog slik at dere får et godt kosthold uten disse tingene.

Min erfaring er at man bare måå kjempe og krangle med legene for å få det man skal.
Vi kom til ernæringsfysiolog før vi tok gastroskopi, og selv om den var fin fikk vi videre oppfølging der alikevell.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2007, 18:03   #9
Veteranmedlem

*Svimle* sin avatar

Nå er det hvertfall avklart at vi skal få komme til ernæringsfysiolog... Men jeg måtte spørre selv, mer enn en gang...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:39.