|
 |
|
12-09-2007, 17:20
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 2,820
|
Dette gjelder meg, men siden det er noen med eksembarn her, tenkte jeg at noen av dere vet det jeg lurer på. Jeg skal søke om dekning av fuktighetskremer (man kan få dekket 90% av beløp som overstiger 1600 kr for i år). Hvor lang tid tar det fra man søker til man kan få et svar, og få tilbake penger? Siden mai har jeg samlet kvitteringer, og har brukt over 2000 kroner på fuktighetskremer m.m. på den korte tiden. Regner med at det blir mye mer før året er omme, ja.

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
|
|
|
13-09-2007, 14:00
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 1,837
|
Sv: Dekning av kremer m.m.
|
|
Hvilke kremer bruker du?
Jeg mister huden på fingertuppene om vinteren, så jeg må finne meg en god krem. Har aldri funnet en som funker. Jeg kommer sikkert ikke til å overstige 1600-grensen.
13-09-2007, 20:12
|
|
|
Seniormedlem
|
|
|
Jeg bruker den røde Apo Base kremen mye, men hudlegen vil nå at jeg skal bruke A-Derma Exomega creme. Det kan vi få råd til når jeg nå skal få dekket store deler av det som overstiger 1600 kr pr kalenderår. Har du vært hos hudlege med dette? Om du ikke har det, vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre det, og aller helst burde du kanskje også hatt lysbehandling gjennom vinteren for å holde det i sjakk.

Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!
|
|
|
13-09-2007, 20:52
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 1,837
|
|
|
Den A-derma kremen har jeg. Bruker den på beina til sønnen min for han er så tørr. (Men den lukter veldig fælt).
Sist endret av Gelé-dama; 13-09-2007 kl 20:54.
|
|
|
15-09-2007, 10:12
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 60
|
|
|
vi har eksem barn med utrolig sensibel hud. Vår barnelege anbefalte rett og slett Spenol ( kjøpes på rema 1000 til 7-8 kr). Han er en gammel mann og mener at det gamle og enkle ofte er best. Den funker utrolig bra jenta våres. Vi brukte dyre apotek kremer før,men har kutta de helt ut. Bare et lite tips
|
|
|
16-09-2007, 12:42
|
|
|
Seniormedlem
|
|
|
For min del hjelper ikke Spenol. Det er fullt av vann i den, og veldig lite fett. Huden min trenger fett.
Gelé-dama: A-Derma kremen lukter jo nesten ingenting den. Det er andre kremer som lukter mye verre, deriblant ApoBase og Decubal.

|
|
|
16-09-2007, 12:57
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 60
|
|
|
det er nok ulike behov ja,datterens hud blir faktisk værre av feite kremer.De legger seg liksom som ei hinne og der utvikles eksemet..
|
|
|
16-09-2007, 12:59
|
|
|
Seniormedlem
|
|
|
desember_05: Da er det fuktighet datteren din sin hud har behov for, ikke fett. Riktig preparat til rett behov.

|
|
|
23-09-2007, 16:50
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 497
|
|
|
Jenta mi bruker masse penger pga hudsykdommen hun har, da vi først begynte å kjøpe kremene sparte vi på alle kvitteringer og sendte inn 2 ganger i året og fikk igjen 90% av beløpet. Nå har vi fått til en ordning der vi betaler 10% når vi handler, så slipper vi å spare på kvitteringer, mye enklere synes jeg
|
|
|
05-10-2007, 02:47
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,614
|
|
|
Kan man ikke søke grunnstønad for dette? Er det A-krem dere mener? hvis ja, så er det himla mye billigere i sverige, men mange er vel ikke så heldig å bo i nærheten av grensen..
|
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:25.
|