Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-01-2008, 13:53   #1
Supermedlem

Tullpia sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: På østlandet et sted
Meldinger: 936
MP Rating: 0% (0)
Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.
Forelde til astma barn, hvor mye jobber dere?

Dette er tilltenkt de som har barn som sliter mye med sin astma, dvs mange dager hjemme pga astmaen, menge våkennetter pga hoste osv... Hvor mye jobber dere? Jeg sliter virkelig nå på denne årstiden. Har to astma unger der den ene moderat og den andre alvorlig. Nå i vinter har det vært veldig mye sykdom og er i dag hjemme på 6 dagen i denne omgangen med astma tett lillesøste og storebror. Prøvde storebror i bhg i dag etter en uke hjemme, men måtte hente han etter 3 timer, da var han så sliten og hostet veldig mye. De har begge to vært igjennom en runde hver nå med falsk krupp og det er bare 14 dager siden lillesøster var ferdig med forrige runde med falsk krupp og astma plager, som varte i 14 dager.
Kjenner at ungene hadde hatt best av kortere dager i bhg men hvordan skal man kunne løse det? Jobber jo i utgangspunktet 100 %. Kan man få sykemeldig? permisjon? nedsatt arbeidstid? uff føler at jeg suttrer men er bare veldig sliten og litt lei nå, hvis man har lov til å si det.
Gammel 21-01-2008, 14:01   #2
Supermedlem

Fru Lita sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 1,451
Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.Fru Lita har en strålende fremtid.
Sv: Forelde til astma barn, hvor mye jobber dere?

Jeg vet ikke helt hvordan de graderer astmaen til mine små. Går det an å skjønne litt ut fra hvilken medisin de står på?

Vi har iallefall endel våkenetter pga at han hoster og hoster og ikke får sove. Han er tett og det plager han. Han er relativt ofte hjemme fra bhg også av denne grunnen. Jeg er heldigvis hjemmeværende. Jeg tror neppe jeg hadde maktet å være i full jobb sånn som det er nå..

Har dere fått innvilget ekstra sykt barn dager?
Har dere hjelpestønad? Hvis dere har en litt høyere sats kan man kanskje buke det som en slags kompensasjon for redusert stilling?

Fru Lita og - 2002 - 2005 20. oktober 2006
Fru Lita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-01-2008, 14:08   #3
Supermedlem

Tullpia sin avatar

Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.Tullpia har en strålende fremtid.

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1515&ID=2769
Her står det litt om hvordan man skal kategorisere dem, men ikke alle leger bruker det, noen bruker litt andre kriterier.

Jo vi har 60 dager tilsammen med to kronisk syke barn, og vi har hjelpestønad sats 1, har søkt forhøyet hjelpestønad som legen mente vi burde få så vi venter i spenning. Hvis vi får det går jeg nok ned slik at jeg iallfall har fri en dag i uka, evt kortere dager. Men uff det er ikke enkelt å finne en løsning som passer oss og arbeidsgiver.
Gammel 21-01-2008, 15:55   #4
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan ikke ha en 100% jobb. Er for tiden arbeidsløs, men i forrige jobben hadde jeg 60% og det fungerte godt.

Ifølge linken til Tullpia har jeg 1 barn med moderat astma og 2 med alvorlig astma.

Tullpia: har du vurdert å søke omsorgslønn?

Sist endret av Happy; 21-01-2008 kl 15:58.
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-01-2008, 16:05   #5
Supermedlem

Tullpia sin avatar

Det har jeg ikke tenkt på egentlig, er ikke det litt drastisk.? Missforstå meg rett. men synes et høres så mye mer alvorlig ut enn hjelpestønad liksom.Må inn og lese om hva det innebærer tror jeg.
Gammel 21-01-2008, 21:15   #6
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,504
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Linker som kan være aktuelle:
http://www.helsetilsynet.no/template...s____8739.aspx
http://www.shdir.no/vp/multimedia/ar...1298_4330a.pdf
http://www.frambu.no/modules/module_...9&C=419&D=%202

Litt på siden, men her er noe info:
http://www.diabarn.no/juridikk/juridikk1.html
http://www.nhf.no/index.asp?id=36351

Omsorgslønn kan du lese om i din kommune her:
http://www.norge.no/temaside/tema.asp?stikkord=94350

Loven:
http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod...html?id=445616
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:46.