Snuppa begynte på astmamedisiner for en mnd siden. Hun får fast flutide*2 morgen og kveld. Har også fått ventoline til bruk når hun er tett/ forkjøla, mye hoste. Hun ble forkjøla forrige helg og i går fikk hun så stygg å så plagsom hoste at jeg ga henne ventolin også. Det hjalp.
Det jeg lurer på er, de dagene jeg gir ventoline i tillegg til flutide, skal jeg da gi ventolinen før jeg gir morgen og kveldsdosen med flutide, eller etterpå? Eller er det det samme? Hun kan få ventoline * 4 per dag. Jeg har gitt henne ventoline etter at jeg har gitt den vanlige flutiden, men så nå på et sånt "medisinskjema" at legen har skrevet ved forkjølelse/tetthet: 1: ventoline 1-2 doser 1-4 ganger. 2: Flutide 2 doser morgen og kveld. Så derfor ble jeg heeeelt usikker her
Og når skal jeg liksom slutte med ventolinen? Hun hoster ikke så mye og ikke så pipete når hun har fått den disse to dagene, men når vet jeg at skal slutte? Skal jeg bare ikke gi henne en dag å se liksom om det er over for denne gang? Litt hoste har hun jo uansett pga astmaen, men nå når hun er forkjølet er hun veldig tett og pipete i hosten.
Håper noen forstår hva jeg lurer på i det hele tatt.....
Går helt i surr her nå med medisiner, iallfall når jeg må gi øyesalve i tillegg for øyebetennelse, og begge har på forskjellige øyer