Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-01-2008, 22:57   #1
Medlem

Sandra sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: asker/lier
Meldinger: 107
MP Rating: 0% (0)
Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.
Hvor er barna deres på dagtid?

Hei!
Dere med barn med sterke funksjonshemninger, hvor er barna deres på dagtid?
Da snakker jeg om dere som ikke har barna i barnehager..
Gammel 26-01-2008, 23:36   #2
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,682
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor er barna deres på dagtid?

Gutten min går på skolen og de er 3 gutter i denne klassen. De samarbeider godt m vanlig 1 klasse og gutten min som har diagnosen barneautist går på vanlig SFO uten 1 fast voksen på seg men men han er flink å leke men mor slapper jo ikke av.

Vi har en helg i mnd med avlastning og da er gogutten hos mormor. Vurderer å søke komunal avlastning men vet ikke om jeg tørr.

Gutten min har diagnosen barneautist i tillegg lungeproblematikk (bare 1 igjen) astma, epilepsi, går på gluten og melkefri diett. Han er også under Haukeland sykehus for årlig sjekk om han vokser. Er liten av vekst og må kanskje få veksthormon.

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-01-2008, 23:43   #3
Medlem

Sandra sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: asker/lier
Meldinger: 107
Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.Sandra er som en lysfontene.

Aha! Så det er en slags "tilrettelagt-klasse"?
Prøv kommunal avlastning! Det råder jeg deg til.... Avlastningen kan jo være hjemme hos dere i begynnelsen til du føler deg trygg.
Er selv kommunal avlaster for en gutt på 3 år med barneautisme, og det funker kjempebra.. SKulle bare være 3 timer i uka hjemme hos de og hjelpe til med legging og sånn. Men nå skal vi gå opp til 5 timer i uka, pluss at jeg har hatt han to døgn i mnd i 2 mnd nå..

Men spennende, grunnen til at jeg spør er fordi jeg så gjerne vil jobbe med barn med spesielle behov, men vet ikke helt hvor enda skjønner du!

Takk for svar!
Gammel 05-02-2008, 01:37   #4
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,610
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.

Akkurat nå går sønnen min hjemme på dagtid, vi har avlastning en helg i mnd på papiret, men har ikke fått noen villige til det enda. Så sønnen vår er egentlig bare hjemme nå for tiden. Han har diagnosen barneautist, spisevegring og søvnproblemer.
Mette-marit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-02-2008, 13:00   #5
VIP-Medlem

Lina og nurket sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,041
Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.

Begge jentene går i bhg, og får gor oppfølging. Storesøster har kommunal avlastning, sånn av og til. Fungerer kjempe bra og hun stortrives.
Gammel 07-02-2008, 22:40   #6
Supermedlem

dior sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.

Prinsessa her i huset går 2 året på spesialskole. Der er de 5 elever i klassen og 2 lærere og en til to assistenter. Hun er på SFO etter skolen. Og blir hentet og levert i taxi hver dag.

Dette er en løsning vi er veldig fornøyde med altså. Hun trives så godt med de andre barna. Virker som de føler en spesiell tilhørighet til hverandre Og hun jubler når hun ser skolen sin.

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:21.