Hvordan er det med avlastning hos dere? Vi har fått invilget avlastning til den eldste her hjemme, men siden avlaster er gravid og har ekstrem svangerskaps kvalme så har vi pr dags dato null avlastning...
Vet ikke helt hva vi skal gjøre med dette, for det er nå vi trenger avlastning.
Vi har jo ønsket dette i mange år, men har ikke trodd vi hadde noen grunn til det, selv om helsesøster ol har mast på oss om å gjøre det. Barnet vårt er mye syk og har slike perioder hvert år, nå ser det ut som vi er på vei mot en slik periode igjen, og vi har ikke fått innhentet oss noe energi eller noenting, som denne ene helgen i mnd skulle gjøre at vi fikk hentet oss inn. Men det går jo ikke. Ved neste sykdomsperiode er jeg ganske sikker på at sønnen vår vil få satt inn sonde, og dermed blir det enda mere barnet vårt trenger av ekstra pleie.
Vi har heller ingen annen avlastning, altså vi har familie som vil se barna innimellom, men kun på deres premisser og aldri på vår. Hvis en spør om barnepass fordi en skal hvile, være sosial eller gjørehusarbeid så blir det ett klart nei, spør vi om fredag sier de lørdag osv. Vi ønsker fast avlastning en helg i mnd, slik at vi da vet at vi kan få gjort det vi skal, vaske ned hele huset, sovet om nattan!!! vært sosiale og pustet ut litt..
Sønnen min er autist og vil jo ikke akkuratt bli bedre med årene heller..
Saken er at den avlasteren vi har en en kjempe flott dame, som er kjempe flink med sønnen vår, hun har jobbet med barn med samme diagnose, og hun skjønner han kjempe godt, og det er det får som gjør... Vi har fått invilget å få en som kan steppe inn som vikar, men sønnen min kan jo ikke bli kjent med enda en familie heller, og se de kanskje en gang i året? og det er ikke hvem som helst som kan jobbe med autister heller, en må jo ha endel forståelse...
Avlaster vil fortsette å være avlaster, men jeg tenker mye på hvordan det vil være å få ett barn og være avlaster osv... skal man ha mammapermisjon da kanskje? enda ett år uten avlastning..
Vi har fått en helg i mnd og jeg synes jo ikke det er allverden heller. spesielt ikke siden vi rett og slett er utslitte og ikke aner hvordan vi skal fikse alt dette.
Hva skal en gjøre...
Sist endret av Mette-marit; 21-10-2007 kl 01:50.
|