Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-10-2007, 01:47   #1
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,614
MP Rating: 0% (0)
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvordan er det hos dere?

Hvordan er det med avlastning hos dere? Vi har fått invilget avlastning til den eldste her hjemme, men siden avlaster er gravid og har ekstrem svangerskaps kvalme så har vi pr dags dato null avlastning...

Vet ikke helt hva vi skal gjøre med dette, for det er nå vi trenger avlastning.

Vi har jo ønsket dette i mange år, men har ikke trodd vi hadde noen grunn til det, selv om helsesøster ol har mast på oss om å gjøre det. Barnet vårt er mye syk og har slike perioder hvert år, nå ser det ut som vi er på vei mot en slik periode igjen, og vi har ikke fått innhentet oss noe energi eller noenting, som denne ene helgen i mnd skulle gjøre at vi fikk hentet oss inn. Men det går jo ikke. Ved neste sykdomsperiode er jeg ganske sikker på at sønnen vår vil få satt inn sonde, og dermed blir det enda mere barnet vårt trenger av ekstra pleie.

Vi har heller ingen annen avlastning, altså vi har familie som vil se barna innimellom, men kun på deres premisser og aldri på vår. Hvis en spør om barnepass fordi en skal hvile, være sosial eller gjørehusarbeid så blir det ett klart nei, spør vi om fredag sier de lørdag osv. Vi ønsker fast avlastning en helg i mnd, slik at vi da vet at vi kan få gjort det vi skal, vaske ned hele huset, sovet om nattan!!! vært sosiale og pustet ut litt..

Sønnen min er autist og vil jo ikke akkuratt bli bedre med årene heller..

Saken er at den avlasteren vi har en en kjempe flott dame, som er kjempe flink med sønnen vår, hun har jobbet med barn med samme diagnose, og hun skjønner han kjempe godt, og det er det får som gjør... Vi har fått invilget å få en som kan steppe inn som vikar, men sønnen min kan jo ikke bli kjent med enda en familie heller, og se de kanskje en gang i året? og det er ikke hvem som helst som kan jobbe med autister heller, en må jo ha endel forståelse...

Avlaster vil fortsette å være avlaster, men jeg tenker mye på hvordan det vil være å få ett barn og være avlaster osv... skal man ha mammapermisjon da kanskje? enda ett år uten avlastning..

Vi har fått en helg i mnd og jeg synes jo ikke det er allverden heller. spesielt ikke siden vi rett og slett er utslitte og ikke aner hvordan vi skal fikse alt dette.

Hva skal en gjøre...

Sist endret av Mette-marit; 21-10-2007 kl 01:50.
Mette-marit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 19:00   #2
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1
citrixfrøken er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Hvordan er det hos dere?

Jeg er alene med frøkna mi på 5. Ifjor fikk jeg avlastning annenhver helg pga at jeg skulle bli ferdig med studier. Var ikke så heldige med de første avlasterne, og sto plutselig uten. Da jeg begynte å jobbe ble også tiden redusert til ei helg i måneden.
Det er ikke bare å spørre hvem som helst om å bli avlastere heller.. Syns det var veldig vanskelig, men jeg trengte absolutt litt fri!

Hengte opp lapp i barnehagen, og var så heldig at ei som jobber der meldte seg. Nå går det utrolig bra, men jeg kjenner at ei helg i måneden er litt lite. Har tatt det opp flere ganger, men noe mer blir det altså ikke.
citrixfrøken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-10-2007, 10:21   #3
VIP-Medlem

Lina og nurket sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,044
Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har etter mye om og men fått innvilget avlastning nå. Saken har pågått over ett år og det har vært mye frem og tilbake.
Vi har ikke hatt noen form for avlastning før vi fikk homestrat før sommeren. Kirkens bymisjon sitt tilbud ca 4-5 timer en kveld i uken.

Jeg har to jenter som er utv hemmet, eldste er psykisk og fysisk ut hemmet og yngste er lettere utv.hemmet. Og det er også pga dette vi har søkt om avlastning.
Mine foreldre har stillt mye opp for oss. Er vel den eneste avlastningen vi har hatt.
Gammel 22-10-2007, 15:17   #4
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 420
MP Rating: 100% (1)
Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.Neados har en strålende fremtid.

Vi har søkt men ikke fått svar fra kommunen enda Ting tar tid. Har ikke mye familie her og snuppa trenger noen som kan sonde mm så det er ikke bare bare og spørre hvem som helst.

[quote=Lina og nurket]
Vi har ikke hatt noen form for avlastning før vi fikk homestrat før sommeren. Kirkens bymisjon sitt tilbud ca 4-5 timer en kveld i uken.quote]

Hva er homestrat?

Min oppussingstråd
Neados er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-10-2007, 15:54   #5
Seniormedlem

Mette-marit sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 2,614
Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.Mette-marit har et ubeskrivelig bra rykte.

Svarer jeg Det heter Homestart; og er frivillige som kommer å avlaster, hjelper småbarns foreldre med lite nettverk. Er snakk om noen timer i uka. Mens avlastning som innebærer overnatting skal jo alle foreldre med barn med en funksjonshemning ha rett på.. Så stå på videre!!
Mette-marit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-10-2007, 21:26   #6
VIP-Medlem

Lina og nurket sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 5,044
Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.Lina og nurket har et ubeskrivelig bra rykte.

Neados: Homestart er som sagt midelrtidig avlastning. Det varer i 6 mnd, og det er privat prsoner som kommer hjem til deg en gang i uken.

Vi søkte kommunal avlastning i fjor, og det tok 8 mnd. Da hadde vi møte hjemme hos oss med forvaltningsenheten. jeg tok initiativet til møte... de hadde glemt saken.
Så en mnd senere kom avslaget, jeg klaget til på dårlig saksbehandling, fikk medhold hos fylkesmannen. Saken ble sendt tilbake til forvaltningsenheten så på fredag ble den avgjort. avlastning en gang i mnd. Fra når er ikke avgjort.

Stå på videre, ta telefon til forvaltningen/kommunen. Hør hvordan det ligger an. Ring, tyt, mas. Trenger du tipps så send meg en pm.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:41.