Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-05-2008, 00:19   #1
Seniormedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,620
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Medisinering mot allergi, trenger noen innspill.

Poden er akkurat fylt 6 år, og ingen tungvekter. Veier nå 19 kg.

Allergimessig har han sliti hver vår og sommer, og legen har nå valgt å prøve med høyere doser av allergimedisin for å prøve hjelpe han.

Så nå tar han Aerius tabletter som er beregnet på barn og voksne over 12 år.
Han tar og to typer nesespray (Lomudal og Livostin), samt øyedråper (Opatanol).

I tillegg bruker han astmamedisiner daglig (Seretide, Ventoline og Singulair).

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om den høye dosen på Aerius tablettene, det er langt fra 6 til 12 år...
Samtidig ser jeg jo at han er mye bedre rent symptommessig, men jeg syns kanskje han er litt trøttere en normalt... på den andre siden bruker han alltid være ekstra trøtt i pollensesongen, spesielt når bjørka og gresset blomstrer.

Normalt sovner han rundt 19 og våkner litt før 7.
Nå gjesper han i 16-17 tiden og er helt skutt kl 19.

Har prøvd litt uten tablettene, men gått tilbake til det flytende hvor jeg kan justere mengden til det som er ment for en 6 åring... men klarer ikke se om det er noen forskjell.

Trenger noen innspill om hva dere mener om så høy dosering på en så "liten" gutt...

Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2008, 09:11   #2
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,033
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Medisinering mot allergi, trenger noen innspill.

Nå bruker ikke min jente aerius, men zyrtec.

Men mannen bruker aerius, for det er den eneste medisinen han ikke blir trøtt av.
Ellers er hele familien her mer eller mindre i halvsøvne i pollensesongen.
Så det er ikke sikkert det er allergitablettene som gjør han trøtt.

Jeg regner med dere har avklart doseringen med legen?
Her får mine flytende zyrtec. De to minstr fra 2,5 ml x 2, og Silje får 5 ml x 2.
Legen min sa at jeg evnt kunne gi Silje, (som er eldst) en halv allergitablett om det var et alternativ. (Noe det ikke er for oss, for hun nekter å svelge tabletter.)
Gammel 20-05-2008, 09:23   #3
Supermedlem

Bonsai sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 843
Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.Bonsai har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg syns også at dobbel dose til en så liten pjokk blir litt mye, nå er det heller ikke bevist at høyere dose Aerius på noen måter hjelper. Uff, legene vet jo ofte best, men likevel...

Men kan det hjelpe noe om han tar med. på kvelden? (han gjør det kanskje allerede?) Aerius har jo en halveringstid på 27 timer, så vil jo være fullt effektive dagen etter, uansett.

"I valget mellom falske venner og åpne fiender, har jeg alltid foretrukket de siste." BSB
Bonsai er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2008, 22:53   #4
Veteranmedlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,931
maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.maylen har en strålende fremtid.

Robin brukte aerius fra han var 6 år. Funket som bare det.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 19:33   #5
Seniormedlem

Krynkel sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,620
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.

Han tar de på kvelden ja, og det var legen som ønsket prøve den dosa...

Nå er han blitt forkjølet da, så kanskje det er en naturlig forklaring på trøttheta.

At dobbel dose hjelper tror jeg, for han er mye bedre i øya i alle fall!

Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:47.