|
 |
|
13-07-2008, 02:13
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 816
|
Noen som kan hjelpe min sønn?
|
|
Nå er vi rett og slett dønn fortvila her...
Jeg kan ikke legge ut alt her, men det er ingen hemmelighet at min sønn har diagnosen adhd. Og med det så fører det til blandt annet til at han mister ting hele tiden. Eller ødelegger,men ikke med vilje. Det går på både klær og andre ting. Blandt annet mobiltelefoner. Han har et forbruk på mobiler som er helt enormt. Derfor så har han fått kun gamle utdaterte mobiler og har eid kun to nye i sitt liv.
På fredag så var han stolt eier av en ny mobiltelefon til 2000 kroner. Han var så glad at han nesten hadde tårer i øynene. Han hadde for første gang en skikkelig mobiltelefon.
I kveld natt nå for ti min siden kommer han hjem fra en kamerat og kan fortelle at når han var å kjørte moped istad så har han mista mobilen ut av lomma for det var et hull i lomma...
Jeg har så vondt av han nå. Han er helt knust. Jeg kan ikke bare gå og kjøpe en ny telefon til han. Jeg kan bestille nytt simkort,men ny telefon har vi ikke råd til.
Er det noen som har liggende en gammel mobiltelefon de kan sponse med, evt selge for en grei pris?
Sist endret av Smulamor; 13-07-2008 kl 02:26.
|
|
|
13-07-2008, 08:47
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,779
|
Sv: Noen som kan hjelpe min sønn?
|
|
Jeg har en jeg kan sende over mot porto - den fungerer greit men kan ikke motta mms. Kan sende. Det er bare en billig Samsung sak.
http://www.samsung.com/no/consumer/d...SGH-M300EBAXEE
|
|
|
13-07-2008, 10:10
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne
|
Sier millioner takk vi, det som er viktig er at han kan ringe med den og at vi kan få tak i han når han er ute.
13-07-2008, 10:13
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,127
|
|
|
jeg har en slik en liggende:
|
|
|
13-07-2008, 10:32
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Tar imot alt vi kan få jeg, om det er gratis eller om jeg må betale noen kroner for det. Det går en mobiltelefon i måneden her, og på en måte så hadde jeg hatt lyst til å la han være uten en stund nå men det er umulig her. Er nødt til å kunne få tak i oss og omvendt.
16-07-2008, 16:13
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,248
|
|
|
Kan en uflaks-forsikring være aktuelt for sønnen din? Kjenner en voksen mann som har det  .
|
|
|
16-07-2008, 18:54
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi
jeg har en slik en liggende:

|
Det har jeg også. Den har operatørlås ut denne mnd, men så er det bare å bruke i vei.
Vi har egentlig to, men den ene vil jeg beholde i tilfelle en av våre aktive telefoner skulle gå i stå. Du trenger ikke en gang betale porto - bare send meg en adresse, så skal jeg sende den i løpet av uka.
|
16-07-2008, 18:56
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
|
|
|
Bare en tanke: En del mobiltelefoner er det mulig å tre en snor i, slik at de kan henges rundt halsen, innenfor klær el.l. Da kan de ikke falle ut av lommer og slikt. Nå vet jo ikke jeg hvordan sønnen din mister/ødelegger sine telefoner, men kanskje dette kan være med å hjelpe på litt.
|
16-07-2008, 19:31
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,210
|
|
|
Jeg har NetCom Totalforsikring og har fått 3 nye mobiler på 6 år pga uhell.
Den siste fikk jeg sist uke. Da hadde jeg hatt min nye mobil (til 2500 kr) i 2 dager  Forstår at gutten din er lei seg ja. Det var jeg også, selv om jeg visste at jeg kom til å få en helt ny.
|
|
|
17-07-2008, 00:59
|
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Grevlingen
Kan en uflaks-forsikring være aktuelt for sønnen din? Kjenner en voksen mann som har det  .
|
Hvor tegner man det? er det kun når man kjøper ny mobil eller er det gjennom mobilselskapet man bruker?Dette skulle jeg absolutt fått til han.
Sitat:
Opprinnelig postet av Marit K
Bare en tanke: En del mobiltelefoner er det mulig å tre en snor i, slik at de kan henges rundt halsen, innenfor klær el.l. Da kan de ikke falle ut av lommer og slikt. Nå vet jo ikke jeg hvordan sønnen din mister/ødelegger sine telefoner, men kanskje dette kan være med å hjelpe på litt.
|
Hmm. En lur tanke, men min sønn ville glemme å henge den rundt halsen, og du aner ikke hvordan han klarer å ødelegge eller miste sine mobiler. To mobiler har han mista på EN måned. De ødelagte mobilene, den ene gikk han ut i vann med i lomma, en annen (han har en vane for å sitte å kaste mobilen i lufta og skal ta den igjen, han er så rastløs hele tiden han klarer ikke å la være)
Sitat:
Opprinnelig postet av Pusa
Jeg har NetCom Totalforsikring og har fått 3 nye mobiler på 6 år pga uhell.
Den siste fikk jeg sist uke. Da hadde jeg hatt min nye mobil (til 2500 kr) i 2 dager  Forstår at gutten din er lei seg ja. Det var jeg også, selv om jeg visste at jeg kom til å få en helt ny.
|
Tror jammen at en forsikring ville være noe for han ja. må finne ut om de har noe sånt i mobilselskapet
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:59.
|