Innviklet dette her kanskje men:
Jeg har 5 barn, er hjemmeværende og vi lever av mannens inntekt. Han tjener ganske ok da, i tillegg til at vi er flinke å prioritere.
Så har det seg slik at to av ungene bruker veksthormon med påfølgende kontroller. Det dreier seg om to ganger i året. I tillegg har den ene av de to astma. Hun har daglige medisiner, Flutide og Ventoline (tas med nebulator). Når hun da blir syk, så blir det MYE mer langvarig enn hos de andre barna. Og gjentatte legebesøk, og også legevaktbesøk for å få lånt apparat med flytende medisin.
Så har jeg to jenter som er meget langsynte, og bruker briller. Med de strever veldig med å få rette styrken, og har vært mange ganger på sykehuset p.g.a dette.
Året 2007 var vi hele 13 ganger på sykehuset, og da er noen av timene "timet" til en av de andre's timer. Slik at vi da slipper enda flere ganger.
Sjekket kalenderen her, og vi var på legevakt 5 ganger med astma, i tillegg til 4 ganger hos legen p.g.a astma.
I tillegg der kommer jo alle sykedagene til denne jenta med astmaen. Har ikke nøyaktig antall dager, men vet det er mer enn 23 dager.
Dette sliter på økonomien vår, siden det er mye fri på mannen for enten sykehus eller syke barn. Jeg har som sagt 5 barn, og når alle er syke, og jenta som har astma må til legen, så må han ta seg fri.
Nå har jeg ikke sjekket hos Nav eller lege, men er det noen som vet om det er mulig med hjelpestønad/grunnstønad for det her?