Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-01-2008, 21:44   #1
Veteranmedlem

AnneK27 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,074
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Ny her; Astma og melkeallergi

Jeg melder meg inn her jeg.
Jeg har 2 barn, eldste mann har ingenting med unntak av kraftige og langvarig falsk krupp i perioder. Yngste mann/jente har astma og melkeallergi.
Vi har slitt siden K var 3 uker gammel, da hun ble lagt inn med rs-virus. Hun har nesten vært syk siden, forskjølelse og først 3 januar i år mente legene at hun har astma som utløses hver gang hun blir syk. Vi har slitt med reflux tendenser hele livet hennes og lite vektoppgang. Først i desember 2007 mente de at hun var allergisk mot melk og jenta har begynt å spise igjen. Hun legger ikke mye på seg nå heller, men hun spiser. Vi har nå fått Neocate på resept og prøver å lirke litt i jenta som har en fast mening om at melken, vanlig og med banan smaker pjuk.
Er det andre her med samme problematikk?
Gammel 20-01-2008, 18:54   #2
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
MP Rating: 100% (1)
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ny her; Astma og melkeallergi

Hei og velkommen hit

Har ikke samme problemer som deg, men frøkna på 2,5 har vært behandlet for reflux i over 1 år før de tok ph-måling og vi kunne avslutte behandlingen. Hun har også vært testet for melkeallergi, cøliaki og en hel del andre ting.

Håper du finner andre som har barn med astma og melkeallergi her inne for å utveksle erfaringer med.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2008, 20:59   #3
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,179
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Alle mine tre har melkeallergi, og de to minste har astma i tillegg.

Jeg har heller dårlig erfaring med melkeerstatningene.

Silje fikk ikke melk, men kalsiumtilskudd. Kristian ble ammet i 20 mndr, holdt melkefri kost frem til ca 2,5 år. Da kunne vi gradvis innføre melk i maten uten at han ble kjempedårlig. (Fikk ikke ren melk, og det får han ikke ennå.)

Tuvert er snart 2 år, men får ikke melk. Hun klarer seg fint, for hun ammes ennå. Hun har så smått begynt å få mat med litt melk i, og det ser ut til å gå greit nå.

Så disse erstatningsgreiene vi får på blå resept, ble rett og slett ikke brukt.

Her har alle barna vært forholdsvis små og småspiste. De to minste nektet mat til de var ganske store.

Husker godt hvordan vi sleit i starten før vi fikk vite hvorfor. Magevondt, gulping/oppkast, timesvis med gråting, utslett, evigvarende sykdom osv..
Gammel 16-02-2008, 22:40   #4
Supermedlem

Jeanine79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,052
MP Rating: 100% (1)
Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.Jeanine79 har en strålende fremtid.

tvillingguttene mine har melkeallergi. De drikker nutramigen, og den går visst ned den, men de er langt fra like glad i den som de var i MM og MME. Men de nekter å spsie grøt utblandet med den. Jeg har lurt på om jeg kan blande ut grøten med rismelk, noen som har gjort det? De spiser sinlac da, og så lager jeg havregrøt med vann en gang iblant, men kunne tenkt meg å hatt noe mer å velge i..

Men når det gjelder astma og melkeallergi, er det noe som ofte opptrer sammen? guttene mine er nemlig litt "syke" nå, de har faktisk aldri vært syke (bortsett fra alt styret i forbindelse med melkeallergien da), aldri hatt feber og sånt, men nå er de litt forkjøla (for første gang i sitt liv), og de er potte-tette i brystet. Jeg synes sammenhengen mellom tettheten og hvor lite forkjøla de liksom er er litt rar.. altså de er ikke tette i nesen, øynene renner ikke, det renner bare litt snørr fra nesen. Men hver kveld den siste uken har jeg stått med ungene ute på verandaen mens de hiver etter pusten. Det er ikke falsk krupp, for de sliter med utpusten, hoster veldig sånn bjeffende mens de puster ut. Jeg har vært hos legen med de to dager denne uken hvor de har sittet med innhalator. Legen mente det ville hjelpe med det allerede etter første gang, noe det gjorde, men de ble like tette igjen ganske fort. Tror dere de kan ha astma?

vi bygger hus
Jeanine79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2008, 00:05   #5
Veteranmedlem

AnneK27 sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 4,074
Blogginnlegg: 6
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.

Jeg tror mere på en litt langtrukket falsk krupp. Det går og for tiden. Min elsdste sønn slet med det en uke og det samme gjorde noen andre i barnehagen hans. Falsk krupp kan føre til bronkitt og så følg det med og gå en gang til til legen.

Astma stilles veldig sjelden av en forskjølelsessykdom.
Kristine har vært mere forskjøla enn frisk i sitt korte liv. Det går kun få dager der hun er fin før hun blir snørrete og surklete igjen
Gammel 22-05-2008, 12:43   #6
Medlem

mizmina sin avatar

Sted: gjøvik
Meldinger: 146
mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.

vi har to barn som mest sannsynlig har astma, de har begge den stygge hosten, spesielt om kvelden og natta og særlig når de er forkjøla, eldste tåler i tillegg ikke ren melk, blir svært løs i magen, men vi har ikke slitt i forhold til vekt eller småspist, minste blir ammet enda.
vet det er forskjellige astmamedsinier som ikke skal gis til barn med melkeallergi fordi de er tilsatt laktose..husker ikke navnet i forbifarten

Kaja Christine f: 03/12-07

mattias jiyan f: 02/10-04

dag adrian f: 29/08-98

mizmina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 12:50   #7
Medlem

mizmina sin avatar

Sted: gjøvik
Meldinger: 146
mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.mizmina er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av AnneK27 Vis post
Jeg tror mere på en litt langtrukket falsk krupp. Det går og for tiden. Min elsdste sønn slet med det en uke og det samme gjorde noen andre i barnehagen hans. Falsk krupp kan føre til bronkitt og så følg det med og gå en gang til til legen.

Astma stilles veldig sjelden av en forskjølelsessykdom.
Kristine har vært mere forskjøla enn frisk i sitt korte liv. Det går kun få dager der hun er fin før hun blir snørrete og surklete igjen
astma forveksles ofte med vanlig forkjølelse og barna får derfor ikke den behandlingen de trenger før det har gått lang tid

Kaja Christine f: 03/12-07

mattias jiyan f: 02/10-04

dag adrian f: 29/08-98

mizmina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:28.