Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-08-2006, 11:55   #1
Supermedlem

dior sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
MP Rating: 100% (2)
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.
revurdering av tiltak....

For meg virker dette skummelt....... Jeg har blitt innkalt for å revurdere tiltakene til Celine....... HJELP!!!!!!!

Men håper det ikke er så skummelt som det høres ut!! Vi er så fornøyde med slik det er nå. Men det er 3 år siden vi søkte om avlastning og omsorgslønn første gang. Så de vil nå gjerne se på tiltakene og behov før de invilger samme tiltak for året som følger. Forstår det godt altså, men det er liksom - ... hvordan skal jeg si det........ så s l i t s o m t. Føler så veldig på det med at man må passe på å ikke si noe galt eller rettere sagt - noe positivt om prinsessa for da kan vi kanskje miste tiltakene da eller???....

Noen tips???

Husker ikke argumentene mine fra 3 år tilbake så jeg vet ikke helt hva jeg skal legge vekt på lenger.... Men det jeg vet er jo selvfølgelig hvordan hun er nå. Og jeg føler meg jo trygg på at hun trenger avlastning og alt det andre. Kanskje jeg ikke skal tenke så mye på hva som ble sagt/lagt til grunn forrige gang, og heller fokusert på nuet??!!!!

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-08-2006, 23:59   #2
m^3
Veteranmedlem

m^3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: På landet
Meldinger: 3,671
MP Rating: 0% (0)
m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: revurdering av tiltak....

forhåpentligvis er det ikke så skummelt som det høres ut
Hjelpestønad skal revurderes hvert 3. år - kanskje det er sånn med disse tingene også? Uansett er du jo mye mer dreven i gamet nå enn for tre år siden, og kan helt sikkert ta mye av dette på sparket. Du vet jo godt hvordan det dere har fungerer, og hva du evt. kunne ønske deg av utover det dere har som fungerer (?).
Det skal vel mye til for at de aktivt skal gå inn og redusere tiltakene, eller?
Gammel 31-08-2006, 12:18   #3
Veteranmedlem

TrailerE sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 3,280
MP Rating: 100% (4)
TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.

Det går nok bra skal du se
Tror nok det er lurt å fukesere på nuet. Det er jo det det gjelder? Å finne ut hvordan dere egentlig har det i dag, kontra hvordan situasjonen så ut for 3 år side. Mye forandrer seg på de årene både på godt og vondt.
Lykke til

Sist endret av TrailerE; 31-08-2006 kl 12:21.
TrailerE er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 23:30   #4
Veteranmedlem

Inagh sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,574
Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.Inagh har et ubeskrivelig bra rykte.

Som de andre sier - det går nok bra,
men kjenner jeg blir svett med tanke på slike møter selv...

Det skal nok mye til at de reduserer de tiltakene dere har i dag -
de vil nok bare få en oppdatering på hvordan jenta di har utviklet seg,
og hva som er nytt siden sist dere snakket sammen.

Lykke til!

Inagh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2006, 07:27   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,500
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette er jo et møte for å se om de tiltakene hun har fungerer optimalt, sånn at dere ev kan endre på noe. Det er jo flott at dere har revurdering, egentlig . Det skal ikke være for å frata henne noe, men for at tiltakene skal vokse/utvikle seg sammen med barnet siden man har ulikebehov ettersom man utvikler seg selv.

Håper det går bra !
Gammel 02-09-2006, 10:57   #6
Supermedlem

dior sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: langhus / akershus
Meldinger: 1,156
dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.dior har en strålende fremtid.

Joda, nå har jeg fått noen dager på meg - og lest svarene deres.. og jeg føler meg jo så sikker som betong på hva vi trenger, hva som fungerer/ikke fungerer. Slik at dette møtet vil utarte seg til fordel for oss - det føler jeg meg nå rimelig sikker på. Jeg har fått mer "bein i nesa" enn det jeg hadde for 3 år siden, og vil ikke tillate at de tar fra oss et tiltak som fungerer og som vi trenger!!! Samtidig som hun jo har vokst og utviklet seg i positiv retning på disse 3 årene - gudskjelov!!

Men det tar krefter å igjen beskrive og "dokumentere" behovene ..... og jeg er litt bekymret med tanke på å skulle streve slik som vi måtte før. Tenkte med en gang at nå er det tilbake til skratch....

Jeg er en positiv person og fokuserer veldig på det positive i livet. Derfor er en slik dag ekstra tøff. For da må jeg liksom ta frem det negative og dytte datteren min litt ned i min beskrivelse av henne.... Uten at hun vil ta noe skade av det - men hun er et så skjønt menneske at jeg liker helst å snakke godt om henne!!!! Løfte henne - hun er som min lille solstråle tross sitt handikapp - tross all ekstra innsats og jobb vi må legge inn i forholdet med henne, ja tross all tilrettelegging, alle slag og klyp, lugging og spytt, alle tunge løft og treningsøkter, all ekstra husvask fordi hun er en liten "gris" og en rabagast som faktisk elsker å gjøre rampestreker.... Og ikke minst alle de årene vi har hatt en ettåring i huset - jeg er så lei av ettårs-toårs-stadiet at jeg kunne begynt å gråte, men hun gjør at det er en mening med det!!!! PHU - der var jeg vel egentlig inne på endel av det negative. Så det hjalp med oppmuntring og trygge svar fra dere!!

Kanskje jeg skal se på det som terapi, en time der jeg kan buse ut med det som er slitsomt, det negative med å få et handikappet barn. Så får jeg det ut av systemet for en stund.... hehe... Tar meg lommetørkle jeg - for sikkerhets skyld.... hihi...

www.junev.piczo.com
dior er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-09-2006, 14:13   #7
m^3
Veteranmedlem

m^3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: På landet
Meldinger: 3,671
m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.m^3 har et ubeskrivelig bra rykte.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:11.