Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > Barn med spesielle behov
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-06-2009, 21:56   #1
Seniormedlem

Gelé-dama sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 1,933
MP Rating: 0% (0)
Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.Gelé-dama har en strålende fremtid.
Ut med litt frustrasjon!

Er ikke så aktiv her inne, men nå må jeg få ut litt frustrasjon...

Det har seg slik at jeg har en sønn med hjerneskade som blir 6 år i oktober. I påska flyttet vi fra nabokommunen til den kommunen vi bor i nå. Vi skulle søke utsatt skolestart og fikk beskjed om å søke i nykommunen. Vi hadde med anbefaling fra gamle-kommunen. Søknaden ble avslått, og vi måtte anke. Første nedtur! Tok det som en selvfølge å få godkjent, siden vi hadde med anbefaling fra dem som har jobbet med sønnen vår i fire år. Men den gang ei.

Måtte anke, og først i går fikk vi svar. Vi fikk medhold!!! Jippi, tenkte jeg. Og så var det å ringe til barnehagekontoret og si at vi skal ha barnehageplass. Sure kjerringa på kontoret sa at alle plasser er tatt, og det kom til å bli vanskelig å få i nærmiljøet. Jeg sa at han har vel prioritet. Hun svarte med at det var ingenting i søknaden som tilsa at han skulle få utsatt skolestart. Litt fram og tilbake mellom oss, men hun ga seg ikke. Jeg ble emosjonell og knakk sammen... Makan til lite hyggelig menneske. Hun ba meg ringe til PPT. PPT bad meg ringe barnehagekontoret...

Så ringte jeg til barnehagene i nærmiljøet for å høre om de kunne finne en plass til han, men de trodde det ble vanskelig, men de var i hvert fall i møtekommende. Jeg knakk selvfølgelig sammen under de samtalene også. Jeg er ikke spesielt sterk mentalt for tiden, merker jeg... Sukk.

Lykken over å endelig få godkjent utsatt skolestart kl. 14 i går, ble forferdelig kortvarig. Nå aner jeg ikke hva vi skal gjøre.

Måtte bare få det ut
Gelé-dama er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2009, 22:18   #2
VIP-Medlem

maylen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 5,076
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ut med litt frustrasjon!

Åh, guri. Så vanskelig...

Hva med å kontakte noen av de som har jobbet med han tidligere å be de ringe barnehagekontoret? Evt at de som innvilget utsatt skolestart kan hjelpe deg med barnehageplass?

De er jo best tjent med at han har et pedagogisk tilbud mens han venter med skolen.

Og PS: Vi har privat gruppe her på NM også, hvis det er lettere å snakke om ting der.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-06-2009, 19:12   #3
Medlem

Cali sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Tromsø
Meldinger: 395
Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.

Og PS: Vi har privat gruppe her på NM også, hvis det er lettere å snakke om ting der.[/quote]

Maylen...hvilke gruppe er dette?
Minstesøster 03
Cali er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-06-2009, 19:15   #4
VIP-Medlem

maylen sin avatar

maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei igjen Cali.

Kontrollpanel - sosiale grupper - der finner du en liste hvor også barn med spesielle behov står.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2009, 10:51   #5
Medlem

Cali sin avatar

Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.Cali er fantastisk mot andre.

Hmmm.....mulig jeg er blitt blind,men fant ikke noe
Minstesøster 03
Cali er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2009, 11:01   #6
VIP-Medlem

maylen sin avatar

http://forum.nybaktmamma.com/groups/...lukket-gruppe/

Prøv denne?
Gammel 28-06-2009, 11:02   #7
VIP-Medlem

maylen sin avatar

Du må søke medlemsskap, så godkjenner trollpia deg når hun logger på.
Gammel 28-06-2009, 12:55   #8
Medlem

Cali sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av maylen Vis post
Du må søke medlemsskap, så godkjenner trollpia deg når hun logger på.
Takk for hjelpen,da har jeg søkt om innpass i gruppen Går det ellers bra med dere?
Minstesøster 03
Gammel 28-06-2009, 18:44   #9
VIP-Medlem

maylen sin avatar

Joda, her går fint.

Skal straks til Riksen, så da får vi se om det ikke er mulig å få litt hjelp med spisingen også. Enn der?
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:11.