Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-03-2008, 18:15   #1
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,738
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Min eldste datter fyller snart fire år, og snakker masse om alle bursdagskakene hun skal ha. Dessverre liker hun ikke kake, i alle fall ingen av de jeg har laget før. Hun liker ikke sjokolade, syltetøy, eggekrem, fløte, marsipan.

Har noen tips til hva jeg kan prøve da? Hun liker forøvrig heller ikke kaker uten fyll som muffins, sukkerbrød, eplekake...

Hun liker godt vanilje, vaniljekrem o.l.
__________________
lex

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------


En stjerne skinner i natt
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2008, 18:24   #2
Medlem
 
Blümchen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 478
MP Rating: 0% (0)
Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.Blümchen er fantastisk mot andre.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Hva med iskake? Med f. eks Daim. Den kan lages med bunn av nøtter eller marengs eller uten. Eller en slags Pavlova kake med marengsbunn, vanilje krem og friske bær/frukt? Eller skumkake? Men den har jo sjokolade lokk. Eller suksesskake? Hvis hun liker smørkrem. Hvis ikke kan du vel ha vaniljekrem på nøttebunnen? Liker hun ostekake? Eller fromasjkake?
__________________
Blümchen, mamma til Thelma 6. april 2004

Sist endret av Blümchen; 14-03-2008 kl 18:26.
Blümchen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 00:29   #3
Veteranmedlem
 
AnneK27 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,071
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Boller med vaniljekrem
Vafler og is/bær
vannbakkels
__________________
Prinsen 04 og prinsessa 07
AnneK27 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 00:31   #4
Veteranmedlem
 
AnneK27 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,071
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Hva med å lage en bløtkake med fruktcoctail inni og vaniljekrem? I stedenfor krem på toppen, hva med masse god frukt eller noe lignende? Gele hvis det går?

Gele med frukt i og vaniljesaus
Dronningpudding med varme bær
__________________
Prinsen 04 og prinsessa 07
AnneK27 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 05:59   #5
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,474
MP Rating: 0% (0)
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Liker henne kokkosboller? Isåfall foreslår jeg skumkake (kokkosbollekake.)

Nå så jeg at hun ikke liker sjokolade... Hmmm.
__________________
Storesøster 05
Lillebror 06
Billa21 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 09:24   #6
Supermedlem
 
Rosin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 830
MP Rating: 0% (0)
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Vaffler/pannekaker med is til.
Boller med vaniljekrem i midten (sommerboller?)
Og så er det jo stas for bursdagsbarnet å ha en flott marsipan/bløt-kake pyntet med lys og det hele, selv om hovedpersonen selv ikke har lyst å smake på den
__________________

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 19:57   #7
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,738
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Sitat:
Opprinnelig postet av Rosin Vis post
Og så er det jo stas for bursdagsbarnet å ha en flott marsipan/bløt-kake pyntet med lys og det hele, selv om hovedpersonen selv ikke har lyst å smake på den
Å, definitivt! Pleier alltid å lage det, men det hadde vært så greit om hun faktisk likte en av kakene sine også.

Tusen takk for tips, alle sammen! Skal sette meg i tenkeboksen litt. Mulig jeg skal prøve noe gjærbakst. Vafler/pannekaker er heller ikke sånn veldig godt.

Hva er kokosbollekake? Hun er veldig glad i kokos (men altså ikke sjokolade).
__________________
lex

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------


En stjerne skinner i natt
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 20:18   #8
Veteranmedlem
 
AnneK27 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,071
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Kokosmakroner da? Trenger ikke å bare være julekake det
__________________
Prinsen 04 og prinsessa 07
AnneK27 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 20:53   #9
Medlem
 
Friskis sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 454
MP Rating: 0% (0)
Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Når jeg var lita så laget mamme ofte bollebamse til bursdagsselskapet mitt. Hun laget boller i forskjellige størrelse og satte de sammen til en bamse før hun stekte den i ovnen (altså hode, ører, mage, armer og bein). Og så pyntet hun den med nonstop for å lage øyne, nese, munn etc. Var alltid en slager. Eller så er jo is greit da. Det hadde vi her på 3-årsdagen til eldstemann. Sønnen min er heller ikke så veldig glad i kaker. En iskake med nøttebunn hadde ikke vært noe for han. Så jeg kjøpte is på boks jeg (slik at han iallefall syntes en av tingene som sto på bordet var godt), og så satte jeg frem nonstop, seigmenn og vaffelkjeks som barna kunne pynte isen med selv. Syntes det var viktig å ha noe jeg visste han likte og syntes var godt! Ellers så går det jo fint an å servere gele med vaniljesaus da. Og gjærbakst (boller med/uten fyll, skolebrød, kringler etc). Eller hva med fruktsalat med vaniljesaus ved siden av?

Kokosbollekake, eller skumkake som jeg sier, er egentlig en stor kokosbolle. Hele kaka består av det hvite som er inne i en kokosbolle, og så er det sjokoladetrekk utenfor.
__________________
april 04 og 14. september 07!
Friskis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 21:21   #10
Medlem
 
Soli sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 492
MP Rating: 0% (0)
Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.
Sv: Bursdagskaketips til en som ikke liker kake

Hva med fruktpai med vaniljekrem?
__________________
-05 og januar- 08
Soli er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:49.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com