Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-10-2008, 12:21   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 1
MP Rating: 0% (0)
jenny81 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Fisk,Barnemat

Hi,I'm new here,I can understand Norsk,but my speaking and writing skill not good.I have 7 mnd baby girl,and my husband doesn't eat any seafood.One of my friend told me that kids should eat fish at least twice a week,is that true?because I love fish,but since my husband doesn't eat any,I'm very rare cook fisk.I tried to find what fisk is suitable for my baby,Is Pangasius fisk is ok for her?anyone has recipes for barnemat with those fisk?Many thanks.

mvh,
Jenny
jenny81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2008, 23:00   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 630
MP Rating: 0% (0)
Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.Husla har en strålende fremtid.
Sv: Fisk,Barnemat

Du bør vel kontakte noe som tilsvarer den norske helsestasjonen for råd og veiledning om dette. Vanskelig å anbefale fisketyper og oppskrifter.Vær obs. på at noen kan være allergiske mot fisk, så hadde nok ville ha ventet litt og så innført det med forsiktighet.

Les mer her: http://www.wholesomebabyfood.com/int...fishtobaby.htm
__________________
2005 2007

Sist endret av Husla; 05-10-2008 kl 23:03.
Husla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2008, 23:25   #3
Veteranmedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,443
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fisk,Barnemat

I am a new mother too, so I won't give you advice on fish and/or babyfood, however for older children and adults fich twice a week is recommended!
__________________

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 14:46   #4
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 87
MP Rating: 0% (0)
Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.
Sv: Fisk,Barnemat

Ifølge helsedirektoratet er det anbefalt å gi fisk fra 6 mnd alder. Mener å ha lest et sted at det er kun hvis det er allergi mot fisk i familien, at man må vente med å introdusere fisk
http://www.shdir.no/ernaering/spedba..._og_fisk_37468

Jeg kjenner ikke til Pangasius fisk. Men jeg har kokt litt torskefilet og most sammen med kokte gulrøtter og poteter og litt olivenolje i til min sønn fra han var 6 mnd. Jeg har også kjøpt 6 mnd middagsglass fra nestle, den med laks, men syntes ikke smaken der var god. 8 mnd glasset fra nestle med laks, var derimot ok http://www.nestlebaby.com/no/baby_nu...1&r=139&pci=18

Da sønnen min ble 8 mnd, fant jeg middagsglass fra småfolk som inneholder fisk, og som er gode på smak. De likte også sønnen min godt (fFskeboller i hvit saus, og Fiskegrateng) http://smaafolk.no/content/blogcategory/27/51/

Her er forresten oppskrift på et par fisketyper (steinbit og torsk), scroll litt ned på siden
http://www.shdir.no/ernaering/spedba...s_alder_229614

Jeg synes de ferdige barnemat glassene med middag er et veldig greit og godt alternativ når de er så små, så hvis du ikke har noe imot slike glass, ville jeg gitt datteren din slike glass 1-2 ganger i uken når hun blir 8 mnd. Fram til da er det jo ganske lettvint å koke torskefilet, poteter og gulrøtter også.

Sist endret av Together; 10-10-2008 kl 14:49.
Together er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com