Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelig77
Jeg har gitt smaksprøver på maisgrøt i ett par uker og det er har ikke vært sånn kjempepop hos snuppa. På det meste har hun spist 3 tsk med grøtpulver blandet i mm. Hun har også fått noen tsk fruktpure på dagen. Igår prøvde jeg med Nestle sin havregrøt med banan og pære (fra 6 mnd) og den elsket hun! Ikveld spiste hun nesten en hel porsjon (3/4 dl pulver).
Nå har jeg lest litt på nett og jeg skjønner at man burde vente til de er minst 6 mnd med å innføre matvarer med gluten.. Burde jeg slutte med havregrøten og vente ett par uker til hun er 6 mnd?
|
Dette er det vel litt delte meninger om så vidt jeg vet. Noen mener man skal vente med å innføre gluten, mens andre mener det er best å innføre gluten i starten, da porsjonene er små og mm/
mme fortsatt er hovednæring. Og det skjer nok ikke så mye på noen få uker.
Vi begynte uten gluten, men sleit veldig med å innføre det gradvis da porsjonene ble større. Med nestemann (en eller annen gang) TROR jeg vi kommer til å innføre gluten tidligere da det er lettere å få en gradvis tilvenning. Vi har heller ikke noe matvareintoleranse i familien, så vi følte ikke at vi løp noen store risker.