Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2008, 10:49   #1
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,261
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Hjelp meg å fordele måltidene til snuppa

Jeg er så usikker på hvordan jeg burde legge opp måltidene til snuppa som er 5,5 mnd gammel. Hun har fått grøt i ett par uker men spiser enda ikke fulle porsjoner. Per idag ser måltidene omtrent slik ut:

* natt - pupp 1-2 ganger
* tidlig morgen - pupp (utgår hvis hun har spist nattmat sent)
* frokost - grøt + pupp (spiser lite fra puppen)
* lunsj- pupp
* middag - pupp + fruktpure
* kvelds - grøt
* før legging - pupp

Planen er å fortsette omtrent slik til hun er oppe i fulle porsjoner grøt om morgen og kveld før jeg innfører midddag. Ser dette ok ut eller ville dere endret på noe? Jeg varierer mellom maisgrøt, risgrøt og havregrøt.

Jeg lurer også på om man bør følge "planen" likt hver dag eller om man feks kan bytte ut frokostgrøt med pupp og gi grøt til lunsj isteden? Eller bytte ut kveldsgrøten med grønnsakspure isteden?
__________________

Sist endret av Lykkelig77; 30-09-2008 kl 13:02. Begrunnelse: skriveleif
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 22:15   #2
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 215
MP Rating: 100% (1)
lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.lillegull_okt06 er et navn alle kjenner.
Sv: Hjelp meg å fordele måltidene til snuppa

Jeg har en gutt født 10.april, og syntes at mat planen din så veldig fin ut!
Jeg ammer ikke lenger, så det blir litt annerledes ang melk til måltidene her, men her er ihvertfall slik jeg gjør det:

Tidlig frokost:mme
Frokost:grøt + litt mme/vann
Lunsj: mme+kanskje litt fruktmos
Middag:middag+fruktmos og vann (akkurat begynt m litt most potet og gulrot)
Kvelds:grøt+litt mme/vann

Noen ganger blir ting litt byttet ut, hvis jeg er ute kan det være jeg gir ei flaske istedet for grøt f.eks.. Så gir jeg heller grøt neste måltid.. Og det er jo ikke en selvfølge at alle dager er sånn som dette...
Han har nettop hatt et par dager hvor han absolutt ikke ville ha mme, så da måtte jeg jo tenke litt!!
__________________
Født okt 06
termin i april
lillegull_okt06 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 10:49   #3
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 134
MP Rating: 0% (0)
1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.1stTimeMommy er fantastisk mot andre.
Sv: Hjelp meg å fordele måltidene til snuppa

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkelig77 Vis post
Jeg er så usikker på hvordan jeg burde legge opp måltidene til snuppa som er 5,5 mnd gammel. Hun har fått grøt i ett par uker men spiser enda ikke fulle porsjoner. Per idag ser måltidene omtrent slik ut:

* natt - pupp 1-2 ganger
* tidlig morgen - pupp (utgår hvis hun har spist nattmat sent)
* frokost - grøt + pupp (spiser lite fra puppen)
* lunsj- pupp
* middag - pupp + fruktpure
* kvelds - grøt
* før legging - pupp

Planen er å fortsette omtrent slik til hun er oppe i fulle porsjoner grøt om morgen og kveld før jeg innfører midddag. Ser dette ok ut eller ville dere endret på noe? Jeg varierer mellom maisgrøt, risgrøt og havregrøt.

Jeg lurer også på om man bør følge "planen" likt hver dag eller om man feks kan bytte ut frokostgrøt med pupp og gi grøt til lunsj isteden? Eller bytte ut kveldsgrøten med grønnsakspure isteden?

Vel, alle barn er forskjellige, men jeg synes det var veldig mange måltider til en såpass stor baby. Gutten min fikk 6 flasker i døgnet (6-9-12-3-6 og 9) frem til han var drøyt 3 måneder. Da regulerte han det selv ned til 5 + at vi innførte litt grøt og middag. Veldig forsiktig selvsagt.

Nå, snart 4 mnd gammel går det i underkant av 5 flasker og ca. en halv porsjon grøt og middag i døgnet. Melk kl. 7, grøt og melk rundt 10 ca, middag og melk i ett/halv to-tiden og rundt fem, grøt og melk eller bare melk i halv ni-tiden. Han er ikke kjempeglad i grøt (varierer mellom mais og ris - havregrøt har vi ikke prøvd) så jeg blander inn litt banan. DET er saker, det! ;-)

Synes for øvrig at smaken på middagene på glass er nitrist, så vi blander inn litt ekstra alt etter hva vi spiser selv. Og det med stor suksess.

Sovner rundt klokka ni og sover til sju neste morgen. Det har han gjort siden han var to uker gammel.
1stTimeMommy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 11:03   #4
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,261
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp meg å fordele måltidene til snuppa

Sitat:
Opprinnelig postet av 1stTimeMommy Vis post
Vel, alle barn er forskjellige, men jeg synes det var veldig mange måltider til en såpass stor baby. Gutten min fikk 6 flasker i døgnet (6-9-12-3-6 og 9) frem til han var drøyt 3 måneder. Da regulerte han det selv ned til 5 + at vi innførte litt grøt og middag. Veldig forsiktig selvsagt.

Nå, snart 4 mnd gammel går det i underkant av 5 flasker og ca. en halv porsjon grøt og middag i døgnet. Melk kl. 7, grøt og melk rundt 10 ca, middag og melk i ett/halv to-tiden og rundt fem, grøt og melk eller bare melk i halv ni-tiden. Han er ikke kjempeglad i grøt (varierer mellom mais og ris - havregrøt har vi ikke prøvd) så jeg blander inn litt banan. DET er saker, det! ;-)

Synes for øvrig at smaken på middagene på glass er nitrist, så vi blander inn litt ekstra alt etter hva vi spiser selv. Og det med stor suksess.

Sovner rundt klokka ni og sover til sju neste morgen. Det har han gjort siden han var to uker gammel.
Nå får hun pupp og ikke mme som ligger litt tyngre i magen på de, så jeg tviler på at jeg får kuttet ut noen måltider på dagtid før hun spiser mer fast føde Men nå har hun faktisk sovet rundt noen netter så det har blitt 6 måltider i døgnet og det er jo greit nok Hun har begynt å få litt potet/brokkolig/gulrot som jeg lager selv, og det har gått ganske greit!
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:01.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com