Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-03-2006, 15:33   #1
Seniormedlem

Emira sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: I Nord
Meldinger: 1,863
MP Rating: 0% (0)
Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.Emira har mye å være stolt av.
Holle/helios barnegrøt

Noen som har prøvd disse barnegrøtene?
De som ikke skal kokes.

Tenkte å prøve de,men syns de var litt dyre.

Er de mer eller mindre mettende enn nestle?
Spiser de mer/mindre/like mye av holle sin,som av nestle?
Emira er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 16:07   #2
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,537
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Holle/helios barnegrøt

Sitat:
Opprinnelig postet av Emira
Noen som har prøvd disse barnegrøtene?
De som ikke skal kokes.

Tenkte å prøve de,men syns de var litt dyre.

Er de mer eller mindre mettende enn nestle?
Spiser de mer/mindre/like mye av holle sin,som av nestle?
Jeg brukte aldri Nestle til yngste jenta mi. Jeg brukte Holle grøt.

Tror nok at de er like mettende som nestle sin. Jeg raspet eple, pære, mango og moset banan for å blande i grøten. Så hun fikk forskjellig smaker på grøten. Jeg ga enten bare en av fruktene eller blandet to av dem i grøten... Noe som falt i smak var når det ble blåbær ute og jeg moset blåbær og blandet i grøten... (Hadde jordbær også, men kun en gang for hun ble veldig rød i rompa.... og så skal man jo ikke gi babyer jordbær!)
Gammel 18-03-2006, 16:21   #3
Medlem

Ninga-mor sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Lørenskog
Meldinger: 385
Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.Ninga-mor er som en lysfontene.

Bruker Holles hirsegrøt og har akkurat begynt med risgrøten av samme type. Skjønte meg ikke helt på oppskriften bak på pakken, mye veske ifht pulver. Jeg har i mm i en bolle og rører i pulver så det blir passe konsistens.
Har tilsatt en dæsj pæremos, eple-pæremos, mangomos, melonmos, rapsolje, nype-ekstrakt mm for å variere smak og næringsinnhold. Utallige muligheter!
Er veldig fornøyd med disse grøtene, har ikke prøvd noen annen type, bortsett fra Helios Quinia-grøt som man måtte koke selv, den likte verken jeg eller sønnen min.
Gammel 18-03-2006, 17:23   #4
Medlem

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 325
MP Rating: 100% (1)
Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.Jasmina er bare skikkelig grei.

Mine to fikk bare Holle grøter, av alle typer da de var små.
De var melkeallergikere, og i Holle er det jo ingen melk, det var grunnen.
Vi blandet de ut med melkeerstatning for melkeallergikere (Prosobee), og noen ganger også bare med presset frutsaft.
Tilsatte forskjellig mos + div, og var alt i alt veldig fornøyd.

Hvor mye barna spiste i forhold til hva de ville spist av Nestle vet jeg jo ikke da, for den kunne ikke mine spise..
Jasmina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2006, 18:33   #5
Supermedlem

annemede sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 1,212
annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.annemede har en strålende fremtid.

Som loette har jeg også kun erfaring fra Holle grøt, da disse er de eneste uten spor av melk (ihvertfall som jeg har klart å spore opp). Hun ble veldiggod og mett av den, og kommer til å gå for denne grøten med nestemann også, da vi må holde den også unna all melk...

Lykke til med valg av grøt!

Og gjennom hirsegrøt får de småogså litt jern!
Gammel 18-03-2006, 19:20   #6
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,363
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg digger Holle grøt, dvs jeg syns de r totalt smakløse, men Vesla elsker dem og nekter å spise Nestle. Men bruker Fruttiene fra Nestle oppi. Det er suksess!!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:14.