Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat

Vis resultat: Hvilken barnematprodusent foretrekkes hjemme hos dere?
Nestle 8 25.81%
Småfolk 8 25.81%
Hipp 12 38.71%
Annet 3 9.68%
Velgere: 31. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2009, 07:20   #1
Supermedlem

Karette sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,034
MP Rating: 0% (0)
Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.
Hvilken barnematprodusent foretrekkes?

I lys av denne artikkelen, ville jeg spørre hvilken produsent dere kjøper mest barnemat fra

Hipp regner med vekst
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
23.04.09 06:59 Babymatprodusenten Hipp økte omsetningen syv prosent til 410 millioner euro i fjor. Men det skal ikke stoppe der. Selskapet regner med fortsatt vekst i år – på tross av finanskrisen og større sparsommelighet blant forbrukerne.

---

Her i huset går det primært i Hipp, så stemte det, men bruker også litt småfolk for variasjon.

Det begynte med at puddingen og magens hans bare ville ha mme fra Hipp, og sånn har det bare fortsatt egentlig.. Han liker Hipp best.
Gammel 23-04-2009, 07:33   #2
Juniormedlem

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 17
Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.Lucifer er som en lysfontene.
Sv: Hvilken barnematprodusent foretrekkes?

Lillepi' vil stort sett bare ha grøt fra Nestle, så da må hun få det.. Frukt/mellommåltid fra Småfolk eller Nestle. Middagsglass vil hun overhodet ikke ha. Det var en gang et glass dra Hipp som gikk ned. Et... Store biter fra mitt fat er bedre!

Lucifer er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2009, 08:35   #3
Medlem

Stereophox sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 319
Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.Stereophox er fantastisk mot andre.

Her driver vi Nestlè-boikott, så vi bruker for det meste Hipp. Noe Småfolk også Syns det er ganske varierende hva slags utvalg de har av Hipp i de forskjellige butikkene da men. Virker som Coop-butikkene har det beste utvalget her hvertfall. Eneste butikkene jeg fant 4-mnd grøten i hvertfall.
Tror jeg skal ta kontakt med Meny-butikken i nærområdet og høre om de kan ta inn mer Hipp

Stereophox er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2009, 09:38   #4
Medlem

Stjernehimmel sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 223
Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.Stjernehimmel har mye å være stolt av.

Her er det bare Hipp som duger som mme, men utenom det så har vi både nestle, hipp og småfolk produkter. Kun nestle sin grøt siden den har mest Jern innhold, men utenom så er det vel nestle sin øko frukt purre vi mest har med om vi er borte hjemmefra. Hjemme bruker vi hejemmelaget fruktpurre.
Stjernehimmel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2009, 09:40   #5
Medlem

Lenis sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 62
Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.Lenis har mye å være stolt av.

Her går det i Nestlè-produkter
Gammel 23-04-2009, 10:07   #6
Supermedlem

Karette sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Meldinger: 1,034
Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.Karette har en strålende fremtid.

Vi merker også veldig varierende utvalg av Hipp sine prdukter, her er det Ica maxi som har best utvalg Har en nærbutikk (Joker) som kan ta inn andre ting om jeg ønsker det, så det er jo muligheter - men her på landet er kanskje folk litt mer medgjørlige
Gammel 23-04-2009, 10:41   #7
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 785
Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi bruker Hipp mme, rett og slett fordi gutten gulper mindre av den. Grøt har vi i flere merker, både Hipp, Semper og Nestlé. Så langt har vi brukt mest Nestlé fordi de har best utvalg og den eneste Hipp-grøten til 4 mnd synes jeg inneholder altfor mye sukker (jeg vil regulere fruktinnholdet selv).
Når det gjelder middag vil jeg helst lage den selv (mine egne smaksprøver har så langt glidd ned i allefall). Skulle det bli behov for å kjøpe middagsglass (enten fordi vi skal ut eller fordi han mot formodning ikke lenger vil ha min mat) vil jeg velge etter smak, uavhengig av merke.

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2009, 10:44   #8
Supermedlem

ivrig sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 750
MP Rating: 100% (1)
ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.ivrig har en strålende fremtid.

Mest Hipp og litt Småfolk. Men DIGGER Semper fra Sverige!!! Smaker MYE bedre!

Her boikotter vi også nestlé.

ivrig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 15:44   #9
Supermedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,475
Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.Modesty har en strålende fremtid.

Først neste nan, men Hipp fungerte bedre som MME (til tross for mitt Hipp-2-uhell... ) Svisker: Småfolk.
Fruktpure: Hipp
Grøt: Hipp

Bloggen
Modesty er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-05-2009, 16:57   #10
Medlem

Mama Maria sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 92
Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.

Dokka fikk pupp... Den lille mme'n hun fikk var Hipp. Men Neslè er de eneste (jeg har funnet) som har ferdigblandet mme - veldig kjekk på tur!

Dokka er ikke så glad i middagsglass, uansett produsent. Fruktpurè fra Hipp, grøt fra Hipp og Småfolk.

Velger mest Hipp og Småpolk fordi jeg har en "greie" mot Nestlè
På Filippinene har de "kun" Nestlè, pulver, og alle er tilsatt sukker

Enig i at det er meget variabelt hvilken typer de har i butikkene. Derfor går jeg alltid innom hylla med barnemat når jeg er i en butikk, for å se om de har noe annet der enn i nærbutikken. Barnemat har jo lang holdbarhet

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:36.