Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-10-2008, 13:20   #1
Supermedlem
 
Blenda sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 953
MP Rating: 0% (0)
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.
Hvordan få henne til å spise/drikke? 5mnd gammel...

Noen som kan gi meg tips??????
Sliter med å få i vesla på 5mnd nok næring. Hun er ikke tynn, men ligger endel under middelsstreken..

Hun har nok litt sensitiv mage for hun har reagert på mye av det jeg spiste da jeg ammet henne... for noen uker siden nektet hun å ta puppen pådagtid, så nå ammer jeg henne bare 1 gang om natten ca, og om morgenen, da vil hun ha merklig nok....

prøver å gi henne mat hver 3time men hun vil ikke ha mer enn ca 120 mme. avogtil bare 70 (!) mens andreganger kan hun drikke nesten 150ml. varierer veldig.. får litt risgrøt om kvelden ( 4-5 ts siden vi nettopp har begynt). Hun er ikke altfor villig til å opne munnen... men spytter ikke ut når jeg først har fått i henne 1 ts etter litt tull og tøys..
Før vi legger henne drikker hun ca 170, i tillegg til litt grøt..

Vann drikker hun om hun får. det virker som om hun foretrekker det.. men hun legger ikke på seg av vann akkurat da..

Prøvde med litt middag (grønsakspurè) i dag men virket ikke som om hun likte den.. fikk i henne 2-3ts og 35ml vann...

noen med hjelp og råd?

tips om hvordan jeg skal prøve å legge opp døgnrytmen og måltid??

Sist endret av Blenda; 12-10-2008 kl 14:01.
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:05   #2
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 884
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan få henne til å spise/drikke? 5mnd gammel...

Vi har hatt store problemer med å få i minstemor mat. Helt fram til nå (hun blir to år om to uker) har det gåtti velling. Jeg har regnet ut hvor mye grøtpulver hun skal ha i en porsjon og blandet det ut i litt ekstra melkeerstatning (hun tåler ikke melk og egg) som hun drikker av flaske hvor jeg har klippet et lite hull i smukken.

Jeg har alltid latt barna bestemme selv når de vil ha mat når de er såpass små... Og så har de fått fast føde til våre måltider etter hvert som de blir eldre.

Men nå i begynnelsen ville jeg tatt det med ro. La henne venne seg til smaken og konsistensen i eget tempo, ikke stress. Det viktigste er at du ser at allmenntilstanden er bra og at hun utvikler seg.

For å få i henne ekstra kalorier kan du jo blande litt mais, solsikke eller raps olje i melka og i maten hun får. Da glir den ofte lettere ned (gjorde i allefall det med eldste )

Jeg har en som lå over midten for så å gå ned og følge en annen strek, noe som skapte masse styr på helsestasjonen og henvisning til sykehus. Neste mann sov i 14 timer i strekk og da kunne hun få for lite met, og når hun var et år lå hun veldig høyt på kurva og da skulle hun ikka ha så mye mat. Med tredjemann har jeg rett og slett latt være å veie og kun sett på allmenntilstanden og da har vi sluppet masse styr (til helsesøsters store fortvilelse )
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:11   #3
Supermedlem
 
Blenda sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 953
MP Rating: 0% (0)
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan få henne til å spise/drikke? 5mnd gammel...

kan den oljen føre til noe magevondt? eller den vil kanskje hjelpe slik at avføringen ikke blir så hard? hva slags olje er mest "vennlig" for magen?
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-10-2008, 22:28   #4
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 884
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan få henne til å spise/drikke? 5mnd gammel...

Det er bare vanlige mat oljer uten smak, kan godt bruke oliven og, men den er jo litt spesiell i smaken.... Det er et triks for å få opp kaloriinnholdet i maten

Hvis hun er hard i magen ville jeg gitt mais eller hirse grøt (hirse får du på helsekosten) og ikke ris... og så kan du jo prøve å koke noen svisker i litt vann og mose med stavmikser og tynne med vann til passe konsistens, det pleier de å like og det er fint for harde mager.... :kokido:
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:53.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com