Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-06-2008, 20:51   #1
Veteranmedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,443
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Kolikkbabyer: Når kan en slutte å rape?

Når kan en slutte å rape de små? Når kan en la andre mate kolikkbabyen sin? Jeg er helt panisk ved tanken av å la andre mate jenta mi, men hun burde vel ha kommet over det verste til nå? Eller burde jeg vente til hun får mer solid mat før jeg slapper av? Tør ikke la noen andre enn mamma, mannen og jeg mate henne og det er jo litt tungvindt mtp barnevakt..
__________________

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2008, 21:12   #2
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,093
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kolikkbabyer: Når kan en slutte å rape?

Dette er veldig individuelt og noe dere nesten bare må prøve dere frem på.
Noen blir fine når de er 2 mnd, noen når de er 4 mnd, mens andre er fine etter noen mnd og allikevel er avhengige av å rape.

Hvorfor kan ingen andre gi deres barn mat selv om det har kollikk?
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2008, 21:19   #3
Veteranmedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,443
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kolikkbabyer: Når kan en slutte å rape?

Det skyldes en nervøs førstegangsmamma det Er ikke alle som tenker på at det er mer til mating enn bare å stappe flasken inn...Her må vi ta flasken ut og slippe luft inn (selv om det er luftventiler som "visstnok" regulerer luftgjennomstrømmingen) og hun må rapes midt i og etter mat (dette hater hun og det kan være litt av en kamp). Hun er en dårlig raper og det kreves en del teknikker til å lokke dem ut (men blir gulp og skrik pg mageknip dersom vi gir opp). Er bare litt manisk av meg for jeg vil IKKE gå tilbake til slik det var. Nå er hun nokså harmonisk av seg og SOVER hele natten... Er fryktlig lite interessert i å ødelegge det altså..
__________________

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-06-2008, 21:22   #4
Supermedlem
 
JALS sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
MP Rating: 0% (0)
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kolikkbabyer: Når kan en slutte å rape?

Det er da bare å instruere barnevakten det vel?
Her trengs det å rapes enda, ikke nødvendigvis rett etter måltidet, men gjerne etter en liten stund. Han gir selv beskjed om at han trenger å tas opp for en rap, så det er ikke slik at han får fryktelig knip hvis han ikke får til å rape umiddelbart etter måltidet. Etter hvert som de blir eldre blir de jo også flinkere til å få ut lufen selv, både den ene og den andre veien Han er 8,5 mnd.
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:22.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com