Hvilke måter kan det arte seg, lurer jeg på....
Tenker liksom mest på trøbbel med magen i forbindelse med at man ikke tåler melk..
Mistenkelig nok, nå som jeg nettopp har startet med (H)-melk til knerten, så har han fått masse utslett-prikker på kroppen... Begynte med et lite felt i nakken, med masse små kuler/prikker samlet, nå er han ruglete (av utslett) på magen og på ryggen, han har også noen "flammete" områder som dukker opp her og der før de forsvinner igjen... Uslettet er ikke veldig synlig, jeg
kjenner det mer enn jeg ser det, nesten... Jeg synes det minner om en allergisk reaksjon, for det har jeg hatt selv mange ganger... Men kan melk gi slik reaksjon, da?
Tenker at det er kanskje logisk at huden reagerer ved inntak av mat man ikke tåler...selv om det kanskje ikke er det man
vanligvis forbinder med å ikke tåle melk... Han har jo fått
MME lagd av melk lenge, og forsåvidt hatt trøbbel med magen siden han var nyfødt (prematur. Fikk ikke
MME før etter mange mnd)
Akkurat nå er han jo også forkjøla, så det kan være immunforsvaret får litt "overload" med kumelk i tillegg... (har stoppa melke-introduksjonen nå da..)
Lurer på om det går an å introdusere rismelk i stedet, jeg....hm....og se om det blir annerledes... Føler det er så lite kalorier i rismelk, men det stemmer kanskje ikke..? Han behøver litt mer fett på kroppen, så derfor begynte jeg med H-melk..