Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-06-2008, 16:54   #1
rot
Medlem
 
rot sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: akershus
Meldinger: 325
MP Rating: 0% (0)
rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.
Question MME-uten kumelk?

Finnes det?
Har tittet rundt i butikkene, men har ikke funnet det.

Og det er jo rart, siden man ikke skal ti kumelk til spedbarn.
Begge barna mine har kumelk allergi, og derfor kunne jeg tenke meg å ha noe mme stådnde til bittelille, i tilfelle melken en dag skulle utebli.

Noen som kan hjelpe meg?
__________________
04 05
bittelille 06.06.08
rot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2008, 17:05   #2
Supermedlem
 
LynxLynx sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 757
MP Rating: 0% (0)
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: MME-uten kumelk?

Du får kumelkfri MME på apoteket. Nutramigen heter den og er svindyr. Dersom barna dine har kumelkallergi kan du få blå resept på nutramigen, og betaler da ingen ting.
__________________
Attføring og rehab bør gi rett til foreldrepenger

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 21:03   #3
Veteranmedlem
 
AnneK27 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,001
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: MME-uten kumelk?

Du får flytende soyamelk, nutrimegan på apoteket. Begge disse er dyre uten resept.

Tåler de ikke soyaprodukter heller vil jeg anbefale neocate. Det fåes kun på blå resept
__________________
Prinsen 04 og prinsessa 07
AnneK27 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 21:32   #4
Supermedlem
 
LynxLynx sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 757
MP Rating: 0% (0)
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: MME-uten kumelk?

Sitat:
Opprinnelig postet av AnneK27 Vis post
Du får flytende soyamelk, nutrimegan på apoteket. Begge disse er dyre uten resept.

Tåler de ikke soyaprodukter heller vil jeg anbefale neocate. Det fåes kun på blå resept

Nutramigen er ikke soyabasert
__________________
Attføring og rehab bør gi rett til foreldrepenger

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 21:43   #5
rot
Medlem
 
rot sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2003
Sted: akershus
Meldinger: 325
MP Rating: 0% (0)
rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.rot er fantastisk mot andre.
Sv: MME-uten kumelk?

Tusen takk for svar.

Jeg har ikke attest på at barna ikke tåler kumelk, men jeg merker det jo!
De er helt annerledels og rolige når de ikke får i seg melkebasert mat.

Men legen min er klar over at vi ikke bruker kumelk, så jeg kan kansje høre med han ang blå resept?

Jeg har tatt masse prøver og de viser ikke at jeg har kumelk allergi.
Men jeg har det. Det er ikke vanskelig å merke på kroppen.
Så det er no ikke så lett å få hjelp til slike ting da.
__________________
04 05
bittelille 06.06.08
rot er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 21:54   #6
Supermedlem
 
heldiggrisen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Solbergelva
Meldinger: 884
MP Rating: 0% (0)
heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.heldiggrisen har en strålende fremtid.
Sv: MME-uten kumelk?

Minste min har fått diganosen melkeprotein allegri på bakgrunn av symptomer (vondt i magen og utslett) og vi får på blå resept. Hun slår ikke ut på prikktester. Men det må være en barnelege som skriver ut resepten og så må det søkes om vedtak fra nav.
__________________
Mamma`n til

02 05 06

heldiggrisen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 22:04   #7
Seniormedlem
 
Krynkel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: I avgiftslandet.
Meldinger: 2,620
MP Rating: 0% (0)
Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.Krynkel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: MME-uten kumelk?

Poden min var melkeallergiker til han var ca 3 år, vi fikk melkefri mme på blåresept.
Snakk med fastlegen deres du
__________________
Uhøflighet hos barn er etter hvert blitt tegn på karakter.
Thit Jensen


Krynkel og Poden 6 1/2 år
Krynkel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 22:27   #8
Veteranmedlem
 
AnneK27 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,001
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.
Sv: MME-uten kumelk?

Sitat:
Opprinnelig postet av LynxLynx Vis post
Nutramigen er ikke soyabasert
hva er det i den som flere unger ikke tåler da?
Trodde den bestod av soya jeg

Jenta vår har heller ikke testet positiv på testene men alle symptomer forsvant så da holder vi oss unna kumelk
__________________
Prinsen 04 og prinsessa 07
AnneK27 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2008, 22:53   #9
Moderator
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,277
MP Rating: 100% (1)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: MME-uten kumelk?

Proteinet i Nutramigen er høygradig hydrolysert kasein, spesielt behandlet for å redusere forekomsten av allergener. Nutramigen er ernæringsmessig fullverdig, fri for kumelkprotein, laktose, soyaprotein, galaktose, gluten og sakkarose.

Klippet herfra.
__________________
Babe & 4 barn;
Storesøster 04.02.94, mellomsøster 21.12.96, lillesøster Sandra 09.08.04 og lillebror Truls 26.12.07
PM
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2008, 11:56   #10
Supermedlem
 
LynxLynx sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 757
MP Rating: 0% (0)
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: MME-uten kumelk?

Sitat:
Opprinnelig postet av AnneK27 Vis post
hva er det i den som flere unger ikke tåler da?
Trodde den bestod av soya jeg

Jenta vår har heller ikke testet positiv på testene men alle symptomer forsvant så da holder vi oss unna kumelk

Har ikke hørt at det er så mange som ikke tåler den, men den er ganske spesiell på smak.
__________________
Attføring og rehab bør gi rett til foreldrepenger

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:03.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com