Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-06-2008, 13:50   #1
Seniormedlem

Tonjemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,696
MP Rating: 0% (0)
Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.
Når innføre Yoghurt?

Kan jeg gi jenta mi på 7,5 mnd yoghurt?

Til nå har hun spist de 6 mnd glassene fra Nestle med pære, banan og yoghurt. Inntil nå har jeg trodd det var yoghurt beregnet på små barn, men så leste jeg på innholdsfortegnelsen at det stod yoghurt naturell.
Lurte på om jeg kunne gi henne det istedenfor de glassene.
Gammel 13-06-2008, 14:22   #2
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,518
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når innføre Yoghurt?

Jeg mener å ha lest at man ikke skal introdusere melkeprodukter før barnet er nærmere 10 måneder, og da ikke i form av ren melk, men heller som pålegg og yoghurt.

Jeg skjønner ikke helt dette med at Nestle har disse glassene med yoghurt fra 6 måneder, men vi styrer altså unna dem. Vi holder oss unna enda lenger, men det er fordi slekta til mannen har laktoseintoleranse hele gjengen, og da er vi anbefalt å vente helt til barna har passert året før vi forsiktig introduserer melkeprodukter.
Gammel 13-06-2008, 14:32   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,093
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Melk som drikke gjelder 12 mnd. Store menger melk i maten som feks hvit saus, ost på maten og yoghurt gjelder 10 mnd som generelle anbefalinger.
Gammel 13-06-2008, 16:31   #4
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 2,087
Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.

Ang disse glassene med yoghurt så spurte jeg nestle om dette. Da fikk jeg til svar at denne yoghurten var "behandlet" på samme måte som MME eller noe sånn... Så at det ikke var det samme som å gi vanlig yoghurt.
Gammel 13-06-2008, 16:36   #5
Supermedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,159
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

www.barnemat.com er der en oppskrift fra 7 mnd som inneholder youghurt. Ikke store mengdene akkurat men... Jeg lager den til jenta mi som er 7,5 mnd. Hun elsker den!

1/2 banan
1 ring annanas
1 god ss youghurt naturell

(Ikke helt samme mengdeforhold som originaloppskriften.)

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:47.