Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-06-2008, 08:47   #1
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 304
MP Rating: 0% (0)
maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.
Når kan jeg begynne å gi yoghurt?

Har glemt det fra forrige barn..
Gammel 16-06-2008, 11:29   #2
Medlem

LeneG sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Stjørdal
Meldinger: 258
LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.
Sv: Når kan jeg begynne å gi yoghurt?

Når barnet er 10 mnd. kan en begynne med yoghurt, sa helsesøstra. Deretter 12 mnd. med kumelk.
Gammel 16-06-2008, 17:32   #3
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 304
maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.maja79 er fantastisk mot andre.

Tusen takk for svar. Han er snart åtte mnd, så da får jeg vente en liten stund til tenker jeg
Gammel 22-06-2008, 02:12   #4
Juniormedlem

LilleMy81 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Snart Levanger
Meldinger: 25
LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.LilleMy81 er fantastisk mot andre.

E trur nu du kan prøv de frem. Vess magen hannes tål da,så kan du nok godt gje han litt youghert.. Da har e gjort me begge mine og ingen av di tok skade av da. Kommer jo ann på mengden. Om du gjer han ett par skjeer te kvelds,te grøten,så går nok da berre bra.
Gammel 23-06-2008, 20:20   #5
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,093
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av LilleMy81 Vis post
E trur nu du kan prøv de frem. Vess magen hannes tål da,så kan du nok godt gje han litt youghert.. Da har e gjort me begge mine og ingen av di tok skade av da. Kommer jo ann på mengden. Om du gjer han ett par skjeer te kvelds,te grøten,så går nok da berre bra.

Hvorfor i all verden anbefale noe som ikke er anbefalt..? Det spiller liten rolle om det er et beger eller en spiseskje - det er ikke anbefalt!

Det hjelper ikke om du har forsøkt dette og ingen av dine barn "ikke har tatt skade av det" når de offentlige anbefalingene fra SHDIR sier 10 mnd... Hva i all verden er vitsen?
Gammel 23-06-2008, 22:08   #6
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av LeneG Vis post
Når barnet er 10 mnd. kan en begynne med yoghurt, sa helsesøstra. Deretter 12 mnd. med kumelk.
Det er da vitterlig kumelk i youghurt?!!? Her ser jeg ikke logikken. ???
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 10:09   #7
Supermedlem

supermammasiv sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 1,159
supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.supermammasiv har en strålende fremtid.

Syrnet melk er noe annet enn "vanlig" kumelk.

supermammasiv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 10:14   #8
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,277
MP Rating: 100% (1)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville ventet til barnet var minst 10 mnd.
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 16:24   #9
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,093
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av supermammasiv Vis post
Syrnet melk er noe annet enn "vanlig" kumelk.
Allikevel er grensa for yoghurt 10 mnd, og ikke 8 mnd
Gammel 24-06-2008, 17:38   #10
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,634
Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.

Jenta vår fikk smake da hun var 7 mnd.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:56.