Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-10-2008, 19:16   #1
Supermedlem
 
embla_ sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 534
MP Rating: 0% (0)
embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.embla_ har en strålende fremtid.
noen erfaringer med hipp barnemat?

Vi har ikke begynt med fast føde ennå, men kjøpte noe i dag for jeg tenkte å prøve snart. Jeg kjøpte hipp mildgrøt med frukt. Jeg har tenkt at hipp er fint for det er økologisk, men lurer på om noen har noe erfaring med denne? er den grei å begynne med eller burde jeg begynne med risgrøt eller maisgrøt eller noe annet?

Hvor mye gir jeg første gangen?
__________________


28. april kom vår lille gutt!!
embla_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 19:24   #2
Supermedlem
 
Lykkelig77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,261
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: noen erfaringer med hipp barnemat?

Jeg har ikke prøvd akkurat den typen men jeg har prøvd andre grøter fra HIPP. Alva har likt de allesammen Vi begynte med smaksprøver av maisgrøt men den likte hun ikke noe særlig så vi byttet over til risgrøt og etterhvert havregrøt. Første dagene ga jeg på formiddagen og kun en skvett mm blandet med ca 2 tsk grøtpulver. Hun spiste ikke mer enn maks en tsk de første gangene. Bland den løs i begynnelsen så er det lettere for de å venne seg til konsistens og smak
__________________
Lykkelig77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 20:28   #3
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 266
MP Rating: 0% (0)
Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.Iris har en strålende fremtid.
Sv: noen erfaringer med hipp barnemat?

Sitat:
Opprinnelig postet av embla_ Vis post
Vi har ikke begynt med fast føde ennå, men kjøpte noe i dag for jeg tenkte å prøve snart. Jeg kjøpte hipp mildgrøt med frukt.
Jeg begynte med den grøten! Hun likte den fra første dag Ga vel en ss første gang.

Lykke til!
__________________
Gutten min april 2004
Jenta mi april 2008
Iris er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 20:30   #4
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 87
MP Rating: 0% (0)
Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.Together har en strålende fremtid.
Sv: noen erfaringer med hipp barnemat?

Jeg begynte med Hipp havregrøt http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=144 da småen var ca. 4 mnd.
Prøvde først maisgrøt fra Nestle, den skulle blandes med mm/mme. Jeg syntes den ble veldig klumpete og vanskelig å få til å blande ut til jevn konsistens.
Hipp havregrøt var lett å blande ut, skal blandes med vann, og fikk fin kosistens, og småen likte den veldig godt. Gikk senere over til Nestle sin havregrøt med banan http://www.nestlebaby.com/no/baby_nu...=-1&r=26&pci=8 ved ca. 6 mnd alder, for jeg fant ut at Hipp sin havregrøt var ganske søt. Nestle sin falt også i god smak

De første gangene ga jeg bare noen teskjeer som smaksprøve (3-4 stk) og varierte litt med noen teskjeer most gulrot noen dager. Brukte vel noen uker på å øke til litt større porsjoner. Husker ikke helt hvor lang tid jeg brukte på å komme opp i full porsjon, men det var mange uker. De porsjonene som er oppgitt på grøtpakken, er ganske store, småen spiste vel bare en halv porsjon ganske lenge, men så var han jo også bare 4 mnd da jeg begynte med smaksprøver. Ammet også både før og etter smaksprøvene til han ble 6 mnd. Da ammet jeg bare før. Husker jeg syntes den perioden med tilvenning til fast føde var litt slitsom, følte jeg ikke gjorde så mye annet om ettermiddagene enn å gi mat. (Jeg ga smaksprøvene til middag)

Sist endret av Together; 09-10-2008 kl 20:38.
Together er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:14.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com