|
|
|
30-03-2009, 10:57
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 1,148
|
Tåler plutselig ikke 6 mndsgrøt?
|
|
Vi har gitt snuppa spiseklar grøt fra Nestlè når vi er på kjøpesenter o.l. Dette er 6 mndsgrøt.
De siste 4 ukene ca, har hun fått 8 mndsrøt ellers.
De siste 2 gangene vi har gitt henne spiseklar grøt nå, har hun fått diarè. Kan det være at hun nå er vandt til mat med mer fiber, og at 6mndsgrøten nå blir for lett kost og gir henne diaré?
Finnes det noe alternativ for 8 mnd som er spiseklar uten å måtte varmes som tilsvarer et helt måltid?
|
30-03-2009, 11:04
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 6,273
|
Sv: Tåler plutselig ikke 6 mndsgrøt?
|
|
de har jo 8 mnds spiseklar grøt som er maken til 6 mnds pakken bare grønn.. Oskar elsker den.
men tror det er litt tilfeldig at hun plutselig ikke tåler den..
|
|
30-03-2009, 11:15
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis
de har jo 8 mnds spiseklar grøt som er maken til 6 mnds pakken bare grønn.. Oskar elsker den.
men tror det er litt tilfeldig at hun plutselig ikke tåler den..
|
Er det det? Så kjekt! Da må vi kjøpe inn det istedet.. Er så enkelt og greit når man ikke trenger varme den..
|
30-03-2009, 11:21
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
ja det er kjempe kjekt.. har alltid en i stellevesken sånn i tilfelle.. fullkornsgrøt med fersken tror jeg den heter.. den er grønn. pleier å stå ved siden av den gule for 6 mnd..
|
|
30-03-2009, 12:13
|
|
Seniormedlem
Meldinger: 1,838
|
|
|
Men det er vel slik at mer fiber får fart i magen? Så om hun har fått grøt med mindre fiber ville jeg trodd det ble motsatt effekt.. Det kan jo selvsagt være noe annet hun reagerer på helt plutselig da, vanskelig å si.
|
|
|
30-03-2009, 14:24
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av bille
Men det er vel slik at mer fiber får fart i magen? Så om hun har fått grøt med mindre fiber ville jeg trodd det ble motsatt effekt.. Det kan jo selvsagt være noe annet hun reagerer på helt plutselig da, vanskelig å si.
|
Men er ikke fiber mer bindene også? Tenker på at mange får løs mage av loff/fint mel feks..?
Kan jo ha vært helt tilfeldig også, var bare litt rart at det kom etter bare disse to gangene!
|
30-03-2009, 22:08
|
|
Supermedlem
Sted: Oslo
Meldinger: 598
|
|
|
Er du sikker på at det ikke var noe galt med grøten? Jeg kjøpte nemlig 4 pakker med den spiseklare 6mndgrøten, og alle 4 var uspiselige. De luktet gjær og hadde en kornete konsistens, og smakte rart. Jeg fikk tilbakemelding fra Nestlé at det mest sannsynlig hadde vært mikrolekkasje i pakkene, og at det var derfor grøten hadde gjæret. Mistet troen på den spiseklare grøten fra Nestlé etter dette, så nå bruker vi Godnattgrøten med grønnsaker (på glass) fra Hipp i stedet for når vi er på farten. Den er veldig poppis her i gården.
|
|
31-03-2009, 09:03
|
|
Supermedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Dru
Er du sikker på at det ikke var noe galt med grøten? Jeg kjøpte nemlig 4 pakker med den spiseklare 6mndgrøten, og alle 4 var uspiselige. De luktet gjær og hadde en kornete konsistens, og smakte rart. Jeg fikk tilbakemelding fra Nestlé at det mest sannsynlig hadde vært mikrolekkasje i pakkene, og at det var derfor grøten hadde gjæret. Mistet troen på den spiseklare grøten fra Nestlé etter dette, så nå bruker vi Godnattgrøten med grønnsaker (på glass) fra Hipp i stedet for når vi er på farten. Den er veldig poppis her i gården.
|
Oi, så ekkelt! Vi hadde 15 stk fra samme sted(er prøvekanin for diverse produkter.), og dette var 2 av de 3 siste. Så jeg tenkte ikke over det, men man vet jo aldri!
Kan god natt grøten spises uten å varmes?
|
31-03-2009, 09:10
|
|
VIP-Medlem
|
|
|
så ekkelt å lese om mikrolekkasje..
|
|
31-03-2009, 20:21
|
|
Supermedlem
Sted: Oslo
Meldinger: 598
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Monen
Kan god natt grøten spises uten å varmes?
|
Ja, jenta mi spiser den gjerne uvarmet, så lenge den ikke er helt kjøleskapskald, da.
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:13.
|