Sitat:
Opprinnelig postet av Ida og Isak´s mamma
En bør absolutt ikke kutte ut gluten i den tiden før en er ferdig utredet for cøliaki. Det kan faktisk hindre riktig diagnose. Så ville gitt en halv skive jeg... Dersom det viser seg at barnet har cøliaki så husk at det er endel gluten i f.eks maltekstrakt som de fleste småbarn får i seg. Ellers så finnes det gode glutenfrie brød....
|
Er det gluten i malt?
Tenkte ikke over det jeg gett, snuppa får malt i melka si hele tiden pga hard mage... Grunnen til at vi har kuttet ut gluten, er at legen ga oss beskjed om det. Snuppa var nemlig så bløt i magen tidligere, så da vi tok kontakt med legen fikk vi beskjed om å kutte det ut inntil tennene var kommet (holdt på med to tenner da), i tilfelle det kunne være derfor hun bæsja så mye... Skal tilbake på torsdag, og da regner jeg med vi får beskjed om å prøve gluten igjen. Det viktigste var ikke å finne ut om hun ikke tålte glutenl, det viktigste var at hun skulle ha det bra, sa legen.
Elisa_82: Hun får hirsegrøt fra Holle, og Semper risgrøt med mango og eple (eller noe i den duren). Har kuttet gluten (se over her), og så nektet hun å spise vanlig ris og maisgrøt.
Vi lager grøt av ca 100 ml væske, og noen ganger spiser hun alt, men som regel bare nesten alt. Hun får så mye hun vil ha, da