Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-08-2008, 22:32   #1
Supermedlem
 
Blenda sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 953
MP Rating: 0% (0)
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.
velling for første gang..

skal snart prøve med velling for første gang... (mini er 4mnd)

hva slags grøt bruker dere til å lage velling?
hvordan?
og hvor mye skal jeg gi første gang og i starten???
når er det foresten best å gi vellingen? om kvelden el på dagen?

hva slags flaske bruker dere? kan jeg bruke dr.Brown?

litt "grønn" her..
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2008, 21:44   #2
Supermedlem
 
Blenda sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 953
MP Rating: 0% (0)
Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.Blenda har en strålende fremtid.
Sv: velling for første gang..

ingen??
Blenda er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 21:33   #3
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Danmark
Meldinger: 28
MP Rating: 0% (0)
Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.Mathildes mamma er fantastisk mot andre.
Sv: velling for første gang..

Sitat:
Opprinnelig postet av Blenda Vis post
skal snart prøve med velling for første gang... (mini er 4mnd)

hva slags grøt bruker dere til å lage velling?
hvordan?
og hvor mye skal jeg gi første gang og i starten???
når er det foresten best å gi vellingen? om kvelden el på dagen?

hva slags flaske bruker dere? kan jeg bruke dr.Brown?

litt "grønn" her..

Jeg er i samme situasjon som deg....
Har kjøpt en pakke med maisvelling som jeg blander med kokt vann. Men gir bare smaksprøver nå til å begynne med slik at tarmene hennes ikke går helt amok. Jeg har selv cøliaki, så jeg er veeeldig forsiktig med hva jeg putter i henne. Og jeg tar det veldig, veldig gradevis. Hun rynker på nesa av den da, men det kommer seg nok, ellers får jeg bare prøve noe annet som hun kanskje liker istedet

Lykke til! (til oss begge egentlig! )
Mathildes mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 22:04   #4
Supermedlem
 
knøttet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 772
MP Rating: 0% (0)
knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.
Sv: velling for første gang..

nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg har alltid kjøpt velling på "harrytur" til Sverige, jeg.. Der får du kjøpt tilpasset de forskjellige aldre, og det står på pakken hvor mye som skal gis. Jeg synes den fra Semper er best.

Jeg bruker å gi velling på kvelden før det skal soves. Men hvis du fortsatt ammer vil du kanskje gjøre det anderledes. Jeg brukte det som en avvenning egentlig, så han fikk velling i stedenfor pupp når han skulle sove.

Ang. flasker så har jeg brukt MAM sine, men husker ikke hva de heter. I Sverige får man kjøpt egen velling "smokk" til flasken, men ellers har jeg bare klippet et lite kryss i smokken på de gamle jeg hadde.

Men må bare si at gutten min var eldre når jeg startet med velling, så kanskje det er anderledes når de er så små. Når min minste var 4 mnd fikk han en flaske MME i tillegg til pupp før han skulle sove. Velling startet jeg ikke med før enn han var rett før ett år tror jeg... (husker ikke helt)
__________________
Leon Alexander, 15.03.05 Noel André, 12.02.07
knøttet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-09-2008, 22:10   #5
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 402
MP Rating: 0% (0)
Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: velling for første gang..

Vi brukte Nestle Maisgrøt. Blandet vel 2-3 ts i 200 ml mme.
Brukte avent flasker med tutt nr1 som jeg klippet ett lite kryss i.
__________________
Vår lille solstråle ble født i desember 07
Silje sol er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
barnemat, velling


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:43.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com