Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Barnemat
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-09-2008, 13:33   #1
VIP-Medlem
 
Celinemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 5,154
MP Rating: 100% (1)
Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.Celinemor har en strålende fremtid.
Vil ikke ha fast føde

Hva gjør man med en 7 mnd gammel gutt som ikke vil ha fast føde? Jeg har prøvd alt og da mener jeg ALT altså.

Jeg har prøvd alle 4 og 6 mnd grøt. Jeg har hatt i frukt i grøten. Jeg har gitt han alle middagsglassene til 6 mnd. Jeg har laget mat selv. Jeg har gitt han skive.

Jeg synger for han, han får leker, jeg leker og tuller med han. Jeg har prøvd å ha tv på. Jeg har latt han holde en skje mens han spiser.

Jeg har latt han prøve å spise selv.

Jeg har prøvd tynn grøt og jeg har prøvd litt tykkere grøt. Jeg har tatt MM i middagen.

Pappaen har prøvd å gi han mat. Jeg har prøvd å gi han med en kopp.

Jeg syns jeg har prøvd alt.

Så hva gjør man da? Helsesøster sier jeg bare må få i han mat.

Men han griner hver gang jeg prøver å gi han mat, han kniper igjen munnen. Han prøver å skyve bort hånden min når jeg tar skjeen bort til munnen. det ender med grining og mat over alt.

Noen som har noen tips? Noen som har vært borti dette?

jeg trenger hjelp
__________________
Lykkelig mamma til to prinsesser på 4 år og 10 år. Og en liten prins født 13.02.08
Celinemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-09-2008, 22:17   #2
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 36
MP Rating: 0% (0)
Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.Junebug2 er som en lysfontene.
Sv: Vil ikke ha fast føde

Har du prøvd å gi ham biter av mat som han kan holde selv? F.eks. kokt brokkoli, kokt potet, kokte eplebåter, banan, avocado... myk mat som han kan tygge med gommene. Prøv å la ham få holde på med maten selv, da vil det bli spennende å prøvesmake på egen hånd. Selv om det er anbefalt å ikke starte med fast føde før 6 måneder betyr det ikke at barnet MÅ spise et fullt måltid så snart det runder halvåret. Ta vekk litt av stresset og presset med å spise, og la ham få utforske dette i sitt eget tempo. Er du bekymret for næringsmengden kan det være lurt å kontrollveie ham i en overgangsperiode, men det skal nok endel til før han f.eks. trenger jerntilskudd.
__________________
~ Pjokken født januar 2008 ~

Status:
Junebug2 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-09-2008, 23:27   #3
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 402
MP Rating: 0% (0)
Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vil ikke ha fast føde


Dette er slitsomt, jeg vet av erfaring. Selv om snuppa mi ikke nektet fast føde, så nektet hun både mm og mme fra tidlig alder. Vi prøvde alle triks for å lure i henne mat.. Og det er kjempe slitsomt.

Kan det være no fysisk som gjør at han ikke får ned fast føde?
Kanskje du skulle ta en tlf til fastlegen din og be h*n ta en sjekk?

__________________
Vår lille solstråle ble født i desember 07
Silje sol er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-09-2008, 00:35   #4
Supermedlem
 
mymlen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,366
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vil ikke ha fast føde

tynn velling på flaske?

Lag grøten med mer væske enn det som står på pakken, og klipp større hull i smokken. Det funket i hvert fall her med storebror

Ellers sier Junebug2 mye klokt

Lykke til, det er slitsomt med barn med som ikke spiser
__________________
Sitat:
Opprinnelig postet av Pipling
Mymlen har som vanlig helt rett!!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:56.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com