Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-05-2008, 17:32   #1
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,136
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Barnehage.. hva tenker dere?

Er på utkikk etter barnehage til babyen allerede jeg. vil gjerne ha valgene klare siden man må søke med en gang her i bergen for å i det hele tatt få sjans til å gå plass når tiden er inne..

Jeg står i mellom to barnehager som jeg er litt usikker på.. altså om hvem av dem jeg skal ha på første og andre valget.
Den ene ligger 5-10 min gange fra huset vårt. veldig populær barnehage med flotte områder. Faktisk så er de bydelens mest populære barnehage, med lengst venteliste. det er en utrolig flott barnehage. Foreldredreven, hva nå enn det vil si. og den har gode fokuseringer på barnet, musikk, samspill og natur/uteliv har jeg hørt/lest. Det er jo en fordel at den ligger nært huset vårt, men kommer jeg fra jobb/studiested og har hentet snuppa på skole/sfo først så er det jo litt dumt i og med at det kun går 1 buss til oss og vi er avhengig av denne for å rekke barnehage osv. Barnehagen er åpen til 16.45. i denne barnehagen serverer de frokost, frukt og lunsj og det er inkl i maxprisen på 2330 kr.

Den andre barnehagen ligger ca 20 min gange fra huset vårt. Det er en stor barnehage med hele 11 avdelinger. Har hørt mye bra om denne og den ligger faktisk kjempe greit til rett før man kjører inn til det området jeg bor og kommer jeg fra skolen til snuppa så kan vi omtrent ta hvilken buss vi vil til denne barnehagen.
Denne er også åpen til 17.30. Veldig greit å ha litt tid på seg så man slipper stresset. selv om jeg ser for meg det er sjeldent barnet blir i barnehagen lenge. Jeg har fått godt inntrykk av barnehagen. naboen min har en sønn som går der og hun er kjempe fornøyd. barnehagen er helt ny og har et stort natur/leke område.
Jeg blir prioritert siden jeg er alene og er fortiden i jobb men skal på skole etter permisjonen.

Hva syns dere?
hvilken skal jeg sette på første valget? den som er nærmest hjemme eller den som er nærmest et knutepunkt for offentlig kommunikasjon?

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 21:51   #2
Veteranmedlem

SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Barnehage.. hva tenker dere?

Opp!!!!

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 21:59   #3
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,296
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Den første, er det en liten barnehage? Jeg ville da valgt den, ser for meg et kaos uten like med 11 avdelinger hvist alle disse er ute samtidig osv...Så lenge den første er foreldredreven vil du også som mamma ha mer å si ang driften av barnehagen!
Gammel 22-05-2008, 22:13   #4
Veteranmedlem

Sybil sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 3,095
Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.Sybil har en strålende fremtid.

Valget er enkelt. Du setter en av de på første valg, og så venter du til rett før søknadsfristen 1. mars, sender en epost/ringer til bhg (og evt andre du ikke har søkt på men kan tenke deg), og spør hvilken plass du har på listen. Innen da har du sikkert funnet ut hvilken som er best for dere.

Den du synes er best setter du på førsteplass, uansett om du står først i køen eller ikke. så setter du inn den andre bhg på 2. 3. og 4. plass. Det spiller ikke noen rolle hvilken prioritering du har. (altså hvis andre har en bhg på 1. plass og du på 4. kommer du inn hvis du har søkt før de)

Det viktige her er å søke med en gang du får brev i posten med personnr.

April 2008
Sybil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 22:17   #5
Medlem

Pippi Langstrømpe sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: I et nytt hus
Meldinger: 178
Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi Vis post

Den andre barnehagen ligger ca 20 min gange fra huset vårt. Det er en stor barnehage med hele 11 avdelinger. Har hørt mye bra om denne og den ligger faktisk kjempe greit til rett før man kjører inn til det området jeg bor og kommer jeg fra skolen til snuppa så kan vi omtrent ta hvilken buss vi vil til denne barnehagen.
Denne er også åpen til 17.30. Veldig greit å ha litt tid på seg så man slipper stresset. selv om jeg ser for meg det er sjeldent barnet blir i barnehagen lenge. Jeg har fått godt inntrykk av barnehagen. naboen min har en sønn som går der og hun er kjempe fornøyd. barnehagen er helt ny og har et stort natur/leke område.
Jeg blir prioritert siden jeg er alene og er fortiden i jobb men skal på skole etter permisjonen.

Hva syns dere?
hvilken skal jeg sette på første valget? den som er nærmest hjemme eller den som er nærmest et knutepunkt for offentlig kommunikasjon?
Er denne og privat???
Pippi Langstrømpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 22:26   #6
May
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 728
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av SpetakkelRandi Vis post
Foreldredreven, hva nå enn det vil si.
Det betyr at barnehagen antagelig eies av et foreldreandelslag, aksjelag eller lignende, der du som forelder sannsynligvis må betale et innskudd (andel) når du får plass. Eierstyret består av representanter fra foreldrene. Usikker på om du får innskuddet igjen når barnet slutter i barnehagen... Alt dette bør du få vite ved å kontakte barnehagen, sjekke nettsidene deres eller kanskje snakke med kommunen.
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-05-2008, 08:16   #7
Veteranmedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Pippi Langstrømpe Vis post
Er denne og privat???
ja eller en stiftelse tror jeg.. er litt usikker på det.. veldig populær den og.

den første barnehagen er ikke så kjempe liten egentlig.. 5-6 avdelinger tror jeg..

Gammel 23-05-2008, 21:29   #8
Medlem

Pippi Langstrømpe sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: I et nytt hus
Meldinger: 178
Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.Pippi Langstrømpe har en strålende fremtid.

Det kan ikke være barnebygg som eiger barnehagen?
Pippi Langstrømpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-05-2008, 07:57   #9
Veteranmedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Pippi Langstrømpe Vis post
Det kan ikke være barnebygg som eiger barnehagen?
Jo den andre jeg beskrev er Rå barnehage. Barnebygggruppen som eier ja.. noen erfaring? den virker veldig flott da, og det er jo en fordel for meg som ikke har bil at den ligger nært et bussstopp med mange busser..

Gammel 24-05-2008, 09:19   #10
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,122
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

det kommer jo an på hvilke behov du har. jeg har bhg rett ved off kommunikasjon, og det er gull verdt de gangene jeg kommer sent, fordi da kan jeg springe rett og og hente (jeg er også alene). men det betyr jo også noe om du har mulighet for hjelp ifbm henting, da veier ikke det punktet så tungt.

det er mange fordeler med liten bhg. man får ikke nødvendigvis mer innflytelse, fordi i en foreldredrevet bhg er det kanskje flere av de sterke røstene blanrt foreldrene - og dersom de ikke er enige med deg, kan det være vanskeligere enn i en annen bhg hvor "ingen" engasjerer seg.i liten bhg kan det bli utfordringer med vikarer hvis det er mye sykdom i bhg. dette er lettere å håndtere i en stor bhg, hvor det er mange ansatte (da kan de lettere flytte litt rundt på de voksne). i noen foreldredrevne bhg her er det slik at foreldrene stepper inn hvis det er sykdom, det er litt kinkig for aleneforsørgere.

små bhg har oftere også mye stengt i div skoleferier er mitt inntrykk. flere bhg her er uaktuelle for meg som aleneforsørger, for hvis du summerer antall stengt-dager i løpet av året med planleggingsdager, får ikke jeg det til å gå opp med mine feriedager på jobben. det er også en faktor som bør sjekkes.

hvis det er foreldredrevet kan det også være interessant å sjekke om de har særskilte inntaksvilkår. ofte har de som er "innafor" både fortrinnsrett til plasser (søsken) og noen ganger større makt enn i andre bhg ifht hvem som får plass. jeg brant meg på det ved å sette en liten foreldredrevet bhg på 1. plass med prinsessen, og fikk ikke plass.

men til syvende og sist er det også slik at plass er bedre enn ingen plass!

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:34.