Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2008, 11:40   #1
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,521
MP Rating: 100% (14)
roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.
hm Betaling til trillepike

Har akkurat fått meg ei trillepike til minsten, to- tre dager i uka, og da to timer om gangen...

Og så tenker jeg da på, hva bør jeg betale henne?? Hun blir konfirmant dette skoleåret, så da er hun vel 14 år ca. eller?

Dere andre som har trillepiker i den alderen, hva betaler dere dem i timen??

Og dersom de brukes evt. som barnevakt i uker eller helger om kvelden, etter at barna er i seng, hva gir dere dem i lønn for det??

Og hvor mye dersom barnevakten må stelle og legge dem??
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 11:43   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til trillepike

har et søskenbarn på 13 år som av og til hjelper oss med poden. Vi betaler henne 50,- pr time.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 11:59   #3
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,122
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til trillepike

begynnerlønn for en assistent i bhg er ca 80 kr timen, og da trekker de skatt av det de tjener, evt.

jeg har en førskolelærerstud. som er b.vakt, og betaler henne 70 kr/t. jeg hadde ikke betalt en 14-åring noe i nærheten av det!! syns IKKE noe mer enn 50 kr t.
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 12:48   #4
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til trillepike

Det kan så være. Men denne jenta er fantastisk flink med barn, fornuftig, pålitelig, og poden elsker henne. Jeg hadde betalt henne mer om hun ville ha mer. Vi stortrives med å ha henne i hus, og jeg synes det er vel verd å strekke seg litt for å beholde henne. Det er tross alt mye annet det frister å bruke tiden på i den alderen, og hun trenger strengt tatt ikke pengene.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 13:26   #5
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,083
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til trillepike

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Det kan så være. Men denne jenta er fantastisk flink med barn, fornuftig, pålitelig, og poden elsker henne. Jeg hadde betalt henne mer om hun ville ha mer. Vi stortrives med å ha henne i hus, og jeg synes det er vel verd å strekke seg litt for å beholde henne. Det er tross alt mye annet det frister å bruke tiden på i den alderen, og hun trenger strengt tatt ikke pengene.
Veldig enig i det du skriver, Niobe! Vi har en barnevakt som er assistent i bhg som passer vår jente i ny og ne om kvelden. Vet vi betaler henne alt for godt, men vi synes det er verdt det fordi hun er så flink og jenten liker henne så godt.
__________________
Jente 20 feb 05
Gutt 23 sep 08
(UCF på SM)
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 18:20   #6
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,521
MP Rating: 100% (14)
roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.
Sv: Betaling til trillepike

Jeg hadde tenkt å gjerne gi 25-30 kr i timen til jenta. Det blir jo fort 150-180 i uka, og på en mnd. blir det jo 700 kr. Det vil jo vise litt igjen da, de gangene vi har 6000 til mat, klær osv. å bruke på fire uker...

Vil det være dumt å tilby henne så "lite" iallefall til å begynne med, så vi ser hvordan det går??

Har jo ikke verdens beste økonomi med kun en inntekt, og fødselspengene til minsten, går til barnehageplass til hu eldste.
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.

Sist endret av roxette; 10-10-2008 kl 18:28.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 20:19   #7
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til trillepike

Sitat:
Opprinnelig postet av roxette Vis post
Jeg hadde tenkt å gjerne gi 25-30 kr i timen til jenta. Det blir jo fort 150-180 i uka, og på en mnd. blir det jo 700 kr. Det vil jo vise litt igjen da, de gangene vi har 6000 til mat, klær osv. å bruke på fire uker...
Om hun passer på dagen og triller vogn, så kan det vel gå an med 30 kr timen, men om hun skal sitte barnevakt på kvelden så synes jeg det er veldig lite. Men om hun synes det er ok, så er jo det viktigst.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 20:37   #8
Seniormedlem
 
roxette sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,521
MP Rating: 100% (14)
roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.roxette har en strålende fremtid.
Sv: Betaling til trillepike

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Om hun passer på dagen og triller vogn, så kan det vel gå an med 30 kr timen, men om hun skal sitte barnevakt på kvelden så synes jeg det er veldig lite. Men om hun synes det er ok, så er jo det viktigst.
Jeg vil jo selvfølgelig gi mye mer om hun passer på kvelden Det blir uansett ikke ofte. Men da kommer jeg nok til å gi 80 i timen kanskje eller noe
__________________
Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07 Jenta vår kommer 2. jan. `09.
roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 20:40   #9
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,742
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til trillepike

Sitat:
Opprinnelig postet av roxette Vis post
Jeg vil jo selvfølgelig gi mye mer om hun passer på kvelden Det blir uansett ikke ofte. Men da kommer jeg nok til å gi 80 i timen kanskje eller noe
Om hun er flink og pålitelig så synes jeg hun er verd mer enn 30 kr timen, men det går selvsagt an å prøve.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 21:56   #10
VIP-Medlem
 
Lykketrollet_ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,426
MP Rating: 0% (0)
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til trillepike

Vi har en jente på 16 som passer, hun får ca 50kr timen.
Hun sier hun ikke trenger penger for det i det hele tatt, så hun er veldig fornøyd med det tror jeg.

Hva med å spørre jenta hva hun forventer?
__________________
Storesøster 05 - Lillesøster 07
Min kamp mot kreften Jeg er blitt frisk!
Lykketrollet_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:25.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com