Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-08-2008, 01:09   #1
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,976
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Betaling til voksen barnevakt

Jeg har kanskje funnet en voksen barnevakt (Tja... 22 år ). Hun går på førskolelærerutdanningen nå og vil gjerne sitte noen timer ettermiddager/helger eller bare trille turer... Hva betaler man eventuelt da?
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 07:58   #2
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,122
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Betaling til voksen barnevakt

jeg har en i akkurat samme situasjon (ca 22, jobbet et år i bhg, går på førskolelærerlinja). jeg kjøper ikke inn noe til henne, men hun kan ta seg mat o.l. hvis hun vil .

hun får 70 kr /timen, og minimum 200 kr pr oppdrag (slik at hun kan forutberegne hva hun tjener når hun setter av en kveld for meg.) det involverer legging av 1-2 barn, ellers gjør hun lekser/ ser på tv. hun har også hentet i bhg og gitt dem middag ved noen anledninger. hun sitter vanligivs 3-4 kvelder/ mnd.

(for begynnerlønn som assistent i bhg får de utbetalt ca 80 kr/ timen)

jeg satt opp lønna fra 60-70 etter det første halve året før jul, og har tenkt å sette opp lønna neste år også.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 09:21   #3
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,120
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi betaler en 22-åring fra ca.kl.20-24 ca.200 kr.
Da vi annonserte etter dagbarnevakt fra kl.08-16 i sommer, så ville alle som svarte på den (23-28 år) ha 500 kr per dag da. Og det er vel egentlig et helt forståelig og greit beløp.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 09:44   #4
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 8,463
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

500 hørtes mye ut LindaSD. Er det ikke vanlig med ca 2-300 pr dag når man er dagmamma?
Gammel 05-08-2008, 09:51   #5
Veteranmedlem

charlie sin avatar

charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

500 kr/dag 8-16, det er 62 kr timen, så slik sett er det vel som for dagmammaer, de har jo betaling pr barn (og de passer vel 3-4 barn så da blir det fort 500 kr /dag og vel det)

charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 10:06   #6
VIP-Medlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 8,463
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tok ihvertfall ikke mer enn 2-300 dagen da jeg var dagmamma. Foreldrene skal jo ikke lide fora at jeg ikke tar på meg flere barn. Om det er 500 hvitt så skjønner jeg det litt mer.
Gammel 05-08-2008, 10:10   #7
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,120
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av snuppa Vis post
500 hørtes mye ut LindaSD. Er det ikke vanlig med ca 2-300 pr dag når man er dagmamma?
Det er ikke dagmamma. Det er helt vanlige studenter som har sommerferie, men som bruker den på å hjelpe oss foreldre som sliter med at studentbarnehagene har stengt her om sommeren. De vi har vært i kontakt med har heller ikke hatt noen andre barn, så de kommer hit til oss og passer kun Victoria. Så når de er her i 9 timer (må komme litt før og bli igjen litt etter jobben vår starter/slutter) så skjønner jeg jo at de ber om 500 kr.
Alternativer er at enten jeg eller sambo må ta fri og være hjemme en dag. I sommer har vi tjent ca.1200 kr per dag hver, så vi tjener jo absolutt på å ha barnevakt.

Men nå er uansett sommeren straks over, og sånne tilfeller over her er kun i enkelte perioder. Nå er hverdagen så smått tilbake, og naboer som har vært på ferie har kommet hjem! (det betyr gratis barnehjelp )

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 21:17   #8
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,976
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for svar
Lurer på om jeg skal ringe henne. Men hva er vanlig da, i forhold til at barnet skal bli kjent med henne før de er alene sammen? Hva kan jeg "kreve" av henne?
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 07:36   #9
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Jeg tenker at det kommer litt an på omfanget. Jeg hadde henne hjemme hos oss på "intervju", slik at vi kunne treffe hverandre og hun og barna kunne treffe hverandre. Jeg syns hun hadde så fint lag med dem at jeg tok et ærend ut av huset bare litt spontant (gikk i butikken eller noe). Dette fikk hun da betalt for. Etter det var det "rett på", fordi det gikk så fint.

Hadde det vært noe utrygghet, tror jeg jeg ville hatt henne over på en play-date (f.eks. en lørdag, hvor hun kunne leke med barna mens jeg bare "var med"). Men ville nok betalt for det, så lenge jeg lar henne ha ansvar. Hvis hun bare kommer på kaffe og intervju tror jeg ikke jeg ville betalt for det.

Gammel 06-08-2008, 07:47   #10
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi betaler 100 kroner timen til voksne barnevakter, som for eksempel en av assistene i barnehagen.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:37.