Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Barnepass


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-08-2009, 15:01   #1
Medlem
 
Alana86 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: på landet :)
Meldinger: 70
MP Rating: 0% (0)
Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.
Bhg og bleier.

Gutten vår på 14 mnd begynte i barnehage i forrige uke. Vi har nylig begynt med trusebleier på dagen til han, og syns det funker veldig bra. Men i barnehagen fikk vi beskjed om å sende med han vanlige bleier. Stussa litt på det, har fått anbefalinger om å bruke trusebleier når han er så aktiv som det han er..
Er detta noe som er vanlig i bhg eller bare noe akkurat denna mener?

Og bare så det er sagt, det er ikke no stort problem for vårs, bare lurer på hva som kan være grunnen.
__________________
Mammas lille gullgutt <3

- Mai 08 + bonusbarn - august 04
Alana86 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 15:03   #2
Supermedlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 1,177
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bhg og bleier.

Med vanlige bleier trenger ikke personalet å ta av alle klærne på barnet for å skifte bleien.
Veldig vanlig at bhg ønsker vanlige bleier istedenfor trusebleier.
Kronprinsen min bruker også trusebleier hjemme, men vanlige i bhg.
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 15:08   #3
Medlem
 
Alana86 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: på landet :)
Meldinger: 70
MP Rating: 0% (0)
Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.
Sv: Bhg og bleier.

haha, den tenkte jeg ikke helt over ser jeg nå. hehe.
Skjønner jo poenget, sjøl om trusebleier er litt mer bevegelige.
Huff og huff. Skylder på varmen jeg! hehe
Takk for svar!
__________________
Mammas lille gullgutt <3

- Mai 08 + bonusbarn - august 04
Alana86 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 18:03   #4
Medlem
 
Lillekos sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 296
MP Rating: 0% (0)
Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.
Sv: Bhg og bleier.

Vi fikk og spørsmål om vi kunne ta med vanlige bleier til Teodor. Men vi nektet. Teodor hadde da brukt up and go siden han var 4 mnd pga at han hele tiden tisset utenfor. Og da vi prøvde vanlige bleier innimellom etterhvert som han ble større så dro han de av. Bhg tok dette helt fint, og det er ikke noe problem for de å ta av buksene helt på en eller to unger. Så hos oss går det helt fint med trusebleier.
__________________
Mamma til TEODOR født 16.aug.07
Lillekos er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 19:46   #5
Seniormedlem
 
Heidipus sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 2,208
MP Rating: 0% (0)
Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bhg og bleier.

Slik er det i barnehagene her også. Så minstemor bruker up&go heime og vanlige bleier i barnehagen.
__________________
Heidipus og
veslepus okt 04
og minstepus jan 08
Heidipus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 20:15   #6
Supermedlem
 
Marlena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 622
MP Rating: 0% (0)
Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.Marlena har mye å være stolt av.
Sv: Bhg og bleier.

I bhg jeg jobber i får de ha up&go bleier
__________________
Mine 2 småtroll, Storebror 2005 og Lillesøster 2008
Marlena er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 20:17   #7
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,309
MP Rating: 0% (0)
Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bhg og bleier.

For å slippe å ta av alle klærne.

Rart dere ikke fikk forklaring på hvorfor. Det fikk nemlig vi.
__________________
2006 aug -08
Simane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-08-2009, 20:24   #8
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 299
MP Rating: 0% (0)
desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.desember 05 har en strålende fremtid.
Sv: Bhg og bleier.

vi har også nei takk til up and go.Jeg jobber i bgh og er så glad for alle foreldre som samarbeider. Særlig om vinteren når vi har 19 bleiebarn..Alle foreldre vi har forklart dette for forstår heldigvis..
desember 05 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 00:12   #9
Medlem
 
Alana86 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: på landet :)
Meldinger: 70
MP Rating: 0% (0)
Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.Alana86 er fantastisk mot andre.
Sv: Bhg og bleier.

Sitat:
Opprinnelig postet av Simane Vis post
Rart dere ikke fikk forklaring på hvorfor. Det fikk nemlig vi.
Om det blei forklart eller ikke veit jeg ikke. Jeg har dessverre ikke mulighet til å hente i bhg, så det er det sambo som må gjøre. Og han huska ikke hva de sa, bare at de ville vi sku sende med andre bleier. Ække greit med hukommelse som en gullfisk
__________________
Mammas lille gullgutt <3

- Mai 08 + bonusbarn - august 04
Alana86 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 01:24   #10
Seniormedlem
 
Kristine_ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,447
MP Rating: 0% (0)
Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.Kristine_ har en strålende fremtid.
Sv: Bhg og bleier.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lillekos Vis post
Vi fikk og spørsmål om vi kunne ta med vanlige bleier til Teodor. Men vi nektet. Teodor hadde da brukt up and go siden han var 4 mnd pga at han hele tiden tisset utenfor. Og da vi prøvde vanlige bleier innimellom etterhvert som han ble større så dro han de av. Bhg tok dette helt fint, og det er ikke noe problem for de å ta av buksene helt på en eller to unger. Så hos oss går det helt fint med trusebleier.
Klarer han å åpne bukse, dra ned strømpebukse, åpne body og så dra av bleien skal han jammen være ganske lenge uten tilsyn, og er han det i en barnehage, hadde jeg reagert mer på det enn det faktum at han tar av seg bleien...

Og om han tisser utenfor "hele tiden" lurer jeg på om dere har prøvd alle bleier, eller om dere rett og slett tar de på på feil måte?
Når barna er lettkledd ville jeg ikke sett på det som noe stort problem, men synes nå det er litt mer styr med en gang barna har strømpebukser og gjerne tjukke labber utenpå der og...

men meg om det gjerne
__________________
Hilsen fra Kristine, storebror 02, lille storebror 05 og lillesøster 09

Kristine_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:41.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com